Key-Stone

Starter in de kijker: Key-Stone wil andere kijk op verkoop vastgoed

KORTRIJK – De traditionele kijk op en aanpak van vastgoed doorbreken. Dat is de eerste bedoeling van start-up Key-Stone dat wil tekenen voor een vernieuwend sales en  marketing agentschap in de sector. Key-Stone wordt opgericht door Pieter Lefevre (ook bekend van het snel groeiende communicatieureau GBL Studio) en Benoît Bertrand (Provimmo).

“We willen afstappen van het klassieke makelaarsverhaal”, laat Pieter Lefevre weten. “Als alternatief en als eerste op de markt geloven we in een effectieve verkoop van nieuwbouwprojecten door de inzet van een sterke marketingstrategie. Een uniek totaalconcept dat meer is dan een makelaar.”

Op de vraag wat Key-Stone onderscheidt van makelaars, antwoordt het nieuwe marketing en sales agentschap dat het project altijd centraal staat. “In plaats van traditionele immosites te gebruiken en een afwachtende houding aan te nemen, introduceert Key-Stone elk project in de vastgoedmarkt met een marketingflow op maat”, aldus het duo starters.

Deze vernieuwende formule is het resultaat van de gebundelde expertise in sales van Benoît Bertrand van vastgoedkantoor Provimmo en de marketingexpertise van Pieter Lefevre, general manager van GBL Studio. “Met meer dan tien jaar ervaring in nieuwbouw en verkoop enerzijds en anderzijds de expertise van meer dan dertig marketingspecialisten, ligt de focus op het genereren van sterke leads en een snelle verkoop”, zeggen de initiatiefnemers. “We willen een efficiënte schakel zijn tussen een project en de bewoner. Key-Stone vertaalt de troeven van elk project naar de koper. Aan de hand van een doorgedreven marketingplan spreekt het agency de juiste doelgroep aan en is het met een efficiënte onderlinge communicatie en openheid in informatie dé schakel tussen project en koper. De projectontwikkelaar wordt daarbij maximaal ontzorgd van marketing tot verkoop en de administratie die erbij komt kijken.”

Vijf maanden na de opstart van Key-Stone telt het team al 6 medewerkers. De portefeuille werd ondertussen uitgebouwd naar meer dan 250 units. Naast residentieel vastgoed komt de vraag steeds meer naar bedrijfsvastgoed. Key-Stone trekt deze maand nog naar nieuwe kantoren aan de Minister Liebaertlaan in Kortrijk.