REKKEM – If you can dream it, you can make it, zegt een bekend spreekwoord. Het past ook helemaal bij de levensfilosofie en de ondernemersspirit van starter Karolien Desmet. Na een professioneel leven dat zich grotendeels afspeelde voor rekening van derden (vertegenwoordiger voor de farma industrie), was het tijd voor een eigen zaak en een diep van binnen gekoesterde droom. Met Natuvert brengt ze een onvervalste ode aan de deugd: de zelf gemaakte huisparfums van Natuvert moeten zorgen voor een mix van welbehagen en authenticiteit.
Karolien Desmet behaalde ooit een bachelor internationale marketing en dat is er tot op vandaag aan te merken. Met Natuvert brengt ze echte blikvangers in de markt van welness- en verzorgingssector. Wie één maal het flacon en het kleurrijke logo ziet, kan het nog moeilijk vergeten. “Natuvert vond zijn oorsprong in mijn persoonlijke zoektocht naar innerlijk geluk en het bewust willen uitschakelen van negatieve factoren zoals stress of onrust”, vertelt Karolien. “Met Natuvert wilde ik mezelf en anderen inspireren. Het eindproduct -natuurlijke aroma huisparfums op basis van etherische oliën – wordt op de markt gebracht in zeven verschillende uitvoeringen, elk met een eigen geur, een eigen kleur en ook een eigen verhaal. Zelfs in het oude Rome wist men al de waarde in te schatten van welbehagen.”
Authentiek en eerlijk
Het merkwaardige is dat Karolien Desmet niet alleen alles zelf bedacht heeft maar ook alles persoonlijk uittestte en produceerde in eigen huis. Er was engelengeduld voor nodig, maar Karolien hield vast aan haar missie en haar geloof dat er voor de Natuvert-producten een gat in de markt is. Vandaag staat ze voor de uitrol van Natuvert naar de consument. De eerste drie distributeurs werden gezocht en alles bijeen vrij probleemloos gevonden. “Ik huiver bij de gedachte dat we een me too product zouden afleveren”, zegt Karolien Desmet. “Natuvert moet in alle opzichten uniek zijn. Authenticiteit -producten van hier, Made in West-Vlaanderen – en eerlijk (natuurlijke ingrediënten, fair trade) zijn de sleutelwoorden waarmee ik Natuvert wil lanceren. We mikken in de eerste plaats op speciaalzaken, boetieks, hotels en welnesscentra aan wie we per stad exclusiviteit qua verkoop garanderen. We gaan in elk geval zelf keihard werken om aan de groeiende vraag naar fragrances tegemoet te komen.”
Valentijn lokker
Geur is een heel handig strijdmiddel in de romantische arena, zo houden experts ons voor. Liefde mag dan blind zijn, ruiken doet ze des te meer, heet het. En als het waar is wat Amerikaanse enquêtes uitwijzen (geuren winden ons meer op dan allerlei speeltjes of pikante setjes), dan staat Natuvert een grote toekomst te wachten. En nog geen idee voor Valentijn? Niet twijfelen, Natuvert heeft het in huis.