Shoow-0137

Starter in de kijker: Ieperse Shoow toont bedrijven de weg inzake presentaties

IEPER – Presentatie agency Shoow uit Ieper viert zijn vijfjarig jubileum. Gestart vanuit de frustratie over het zien van te veel slechte presentaties, is het uitgegroeid tot een premium agency met een uniek opleidingsaanbod in België en internationale ambities. Oprichter Matthias Cornette droomt 'big'.

“Is het maken van PowerPoint-presentaties echt een job?” Matthias Cornette (34), de oprichter van Shoow, lacht als hij deze vaak gestelde vraag hoort. “Vijf jaar geleden startte ik vanuit een bepaalde frustratie mijn presentatie agency”, vertelt hij. “In de loop der jaren is Shoow sterk geëvolueerd, maar onze missie is ongewijzigd: ervoor zorgen dat bedrijven en ondernemers hun professionaliteit niet ondermijnen door het gebruik van slechte en saaie presentaties.”

Shoow specialiseert zich naar eigen zeggen uitsluitend in het creëren van hoogwaardige presentaties, vaak ontworpen in PowerPoint, voor vooraanstaande klanten zoals de Pro League en Carrefour, tot Beaulieu en House of HR. “De beslissing om ons te richten op een niche markt was een bewuste keuze. Klanten weten daardoor precies wat ze van ons kunnen verwachten en vooral wat we hen niet zullen proberen extra te verkopen.”

Toegevoegde waarde

“In de afgelopen 5 jaar hebben we 36 investor decks gemaakt, waarmee onze klanten meer dan 275 miljoen euro aan funding hebben opgehaald”, aldus nog Cornette. “Het besef dat een professionele presentatie daadwerkelijk van toegevoegde waarde is, leeft dus zeker. Klanten kunnen niet alleen hun presentaties uitbesteden, maar sinds mei 2022 ook terecht bij de Shoow Academy, uniek in België.”

Internationale allure

Met de nieuwe branding, gelanceerd eind 2023, heeft Shoow een frisse en internationale allure gekregen. Ook deze beslissing was doelbewust. “We werkten al met grotere en meer internationale klanten zoals MediaMarkt en Toyota, maar ik vond dat onze branding niet de uitstraling had die past bij een creatief agency”, zegt Cornette nog. “Het logo, de huisstijl en de website zijn daarom volledig herzien, met een blik op de toekomst. Maar we werken natuurlijk ook voor lokale ondernemers en bedrijven, die profiteren van onze uitgebreide (internationale) ervaring,”