gerrit-vroman

Starter in de kijker: Gerrit Vromant boost je Facebook

Facebook heeft zich in no time opgewerkt tot een fenomeen waar niemand nog aan voorbij kan. Maar hoe kan een ondernemer of privé persoon zijn eigen Facebookpagina upgraden of boosten? Gerrit Vromant, die zichzelf social media coach noemt, was al een tijdje in de ban van die ene vraag en besloot dan maar om er zich professioneel mee bezig te houden. Rond deze tijd organiseert hij zelfs “Boost Je Facebook” seminaries. “Na jaren als social media consultant gewerkt te hebben bij digitale bureau’s merkte ik dat bij de grote bedrijven de social media best wel goed zit, maar er bij de kleine zelfstandigen en KMO’s nog wel wat werk was,” aldus Gerrit Vromant. “Zij hebben meestal niet de budgetten om reclamebureau’s of experts in te schakelen, dus lopen ze nog wat achterop.”

Volgens Unizo zijn slechts 43 procent van de Vlaamse en Brusselse bedrijven actief op sociale media, en dat terwijl het eigenlijk gratis en op zich ook niet moeilijk is. Echt iedereen kan een Facebookpagina beheren. “Dus startte ik met mijn concept www.teachme.be waarmee ik aan zelfstandigen en kleine KMO’s mijn social media expertise bijbreng via online programma’s”, aldus Vromant. “Zo daag ik volgers bijvoorbeeld uit om elke dag een Facebook post te publiceren op de eigen bedrijfspagina. Klinkt misschien eenvoudig, maar echt makkelijk is het niet, dus ik help je bij dat proces met meer info, inspiratie voor je update, enzovoort. Wie al een stapje verder staat help ik met een strategie uit te werken met de zogenaamde Facebook Succesformule, een online videocursus gebaseerd op de workshops die ik normaal gezien met mijn 1 op 1 klanten doorloop. Nu kan men die workshops ook boeken, aan een veel lagere kost, maar dan zonder mij erbij. Door via online programma’s te werken wordt de kost gedrukt en wordt de kennis om via Facebook een bedrijf te doen groeien voor veel meer zelfstandigen en ondernemers toegankelijk.”

Met zijn start-up wil Vromant andere ondernemers helpen met hun social media marketing en zo bedrijven vooruit stuwen. “Ik heb altijd al grote bewondering en respect gehad voor zelfstandigen die hun eigen ding doen, maar ik weet ook dat marketing niet hun favoriete ding is”, aldus de starter. “Dus probeer ik marketing weer fun en betaalbaar te maken door nieuwe manieren te vinden om mijn kennis te verspreiden en door de content op maat van de zelfstandige ondernemer te maken. De 30 dagen Facebook Challenge bijvoorbeeld is niet eenvoudig, en niet iedereen houdt het vol om gedurende 30 dagen elke dag op Facebook te posten. Maar het helpt je wel echt een pak vooruit als bedrijf. Je bereik stijgt, je interactie stijgt, en het aantal leads, contactaanvragen of klanten stijgt ook.”

 

In 2016 namen 413 ondernemers al deel aan de 30 dagen Facebook Challenge. Van absolute beginners die nog geen Facebookpagina hadden, tot businesscoaches en zelfs andere marketing experts. Met zijn start-up is hij actief vanuit Torhout.