Van Miguelle Lust weet je één iets zeker: als ze het over personal branding (jezelf als sterk merk verkopen), dan weet ze waar ze het over heeft. Het is ook haar passie. Na jarenlang aan de slag te zijn geweest voor de bijzonder goed geprofileerde winkelketen Dille & Kamille besloot ze in samenwerking met Eva Schacht om de stap te zetten naar een eigen start-up. Forza by Me vestigde zich in Roeselare en doet zowel aan individuele begeleiding als aan collectieve coaching via seminaries.
Forza by Me gaat er van uit dat personal branding belangrijker dan ooit is. “Want we leven meer dan ooit in een multimerken wereld”, vindt Miguelle Lust. “Als klant, als consument heb je keuze zat. We hebben in die mate keuze dat zelfs het woord keuzestress bestaat. Op basis van welke factoren nemen we echter beslissingen in de jungle der keuzes ? Kiezen we voor de goedkoopste, de mooiste of eerder voor de bekendste? Welke keuze we ook maken, het is duidelijk dat we kiezen voor het product waarmee we ons vereenzelvigen. We kiezen voor een merk dat een imago uitstraalt en dat past bij ons. In de multimensen wereld werkt het niet anders. We kiezen voor mensen waarin we onszelf herkennen, voor mensen die vertrouwen en authenticiteit uitstralen en die we als positief ervaren. We kopen bij de verkoper die we als oprecht ervaren. We werken samen met wie we als aangenaam en vriendelijk ervaren. Gevolg: ons imago wordt belangrijker. We moeten onszelf beter verkopen tegenwoordig en dat impliceert dat we aan personal branding moeten gaan doen en onszelf durven te bekijken als merk.”
Volgens de startende ondernemer heeft het werken aan je persoonlijk merk meer dan één voordeel. Het maakt dat je sneller vooruit gaat, dat mensen je opmerken en als vertrouwd percipiëren. Jezelf positioneren als sterk merk maakt dat je inherente waarde wordt geoptimaliseerd. “Personal branding zorgt ervoor dat mensen die je ontmoet, onthouden wie je bent en waarvoor je staat”, aldus Lust. “Dat is dus wat ons bezig houdt en waar we professionele coaching willen geven. Tijdens een opleiding van één dag nemen we jouw persoonlijk merk onder de loep. We gaan in op je lichaamstaal en communicatie, je looks, etiquette, je persoonlijk marketingplan, je netwerk, je expertise en je digitaal profiel. Heel praktisch geven we concrete tools om je eigen marketingplan op te maken en jezelf als optimaal merk te positioneren. Je leert hoe je bewust werkt aan de perceptie van anderen ten opzichte van u en ontdekt hoe je interessant wordt voor je doelgroep. Deze training is geschikt voor iedereen die werk wil maken van zijn imago of door zijn job baat heeft bij een professionele en authentieke uitstraling, veelvuldig in contact komt met medewerkers, klanten of pers en wil zelfzekerheid uitstralen.”
info: Opleiding Personal Branding, donderdag 2 maart 2017, Bedrijvencentrum Roeselare. De opleiding kan betaald worden met de KMO Portefeuille.