In The Lead

Starter in de kijker: duo Kristof Van Laethem-Pieterjan Viaene pakken uit met nieuw digitaal agentschap

ROESELARE - OUDENBURG - Bedrijven helpen. Dat is de absolute essentie van het gloednieuwe digitaal agentschap In The Lead. Met Kristof Van Laethem en Pieterjan Viaene staan twee jonge ondernemers op, die al wat sales- en marketingkilometers op de teller hebben staan. Helpen, adviseren en ondersteunen van vooral B2B-bedrijven is hun missie. Inhouse als het kan.

Eind 2020 stampten beide heren In The Lead uit de grond. Kristof Van Laethem was eerder actief als account manager onder andere bij PMG en Concentra. Pieterjan Viaene startte met online marketing bij Roularta Media Group. “Corona nam eigenlijk een deel van ons evangelie over”, aldus Kristof. “Voor deze crisis moest je vaak bedrijven nog overtuigen dat er online heel veel mogelijkheden waren. De coronacrisis deed dus al een deel van het werk. Veel West-Vlaamse kmo’s weten wel dat er online opportuniteiten zijn, maar weten niet hoe die te verzilveren. Ze besteden hier en daar wat digitale campagnes uit, maar denken teveel vanuit hun eigen product en/of service en niet vanuit hun klant.”

Data als zuurstof

In The Lead tekent online marketingplannen uit, maar zet ook zelf campagnes op poten. De belangrijkste toegevoegde waarde is echter om sales en marketing op één lijn te krijgen. “Als account manager zagen we het zelf vaak”, zo heet het bij de starters van In The Lead. “Je krijgt leads, soms eens een goede lead maar even vaak een lead die niet klaar was om te kopen. Dat is frustrerend voor die lead en voor jezelf. Met Hubspot, marketing automation en een betere sales- en marketingalignement, werken we die fricties bij bedrijven weg. De basis is een goed CRM en het verzamelen van alle relevante data rond jouw klanten en prospecten. Vanuit marketingoogpunt is data geen goud maar zuurstof. Een noodzaak om te overleven in de toekomst. Door alles goed in kaart te brengen met een tool zoals Hubspot, willen we uiteindelijk aantonen dat goede (online) marketing -net zoals sales- geld opbrengt en geen kost is”.

Foefelen in Excel

De starters merkten ook op dat heel veel zaakvoerders en marketing managers een grote voorliefde hebben voor Excel. “Niets mis mee, we werken er ook graag mee voor de juiste taken, maar het blijft een dom programma”, vindt Kristof. “In die zin dat het niet gekoppeld is aan bijvoorbeeld je CRM, je marketinginspanningen en dergelijke. Wij doen het dus anders, en hopelijk beter.”

info: : https://inthelead.be/