Eline Van Nevel doet haar verhaal via dedigitale nieuwsbrief van Knokke-Heist. “Ik probeer het laagdrempelig te houden door reeds leden te aanvaarden aan het toegankelijke forfait van 750 euro per jaar,” zo zegt ze daar. “Voor dit bedrag doen wij sleutelbeheer, regelen wij coördinatie van de schoonmaak (op afroep is mogelijk), coördinatie van vaklui en zijn wij present voor elke noodzakelijke interventie zoals leveringen, controles. Bij Alaise is de sleutel van je tweede verblijf in veilige handen.”
Van Nevel zweert vooral bij een persoonlijke aanpak. Voor elke klant werkt ze een voorstel uit op maat waarbij allerlei diensten kunnen opgenomen worden. Denk maar aan droogkuis en strijk, een kok aan huis, vervoer, een gevulde koelkast, onderhoud van tuin, organisatie van kleine events. “Als zaakvoerster ken ik de woning van elke klant, elke vraag/wens van de klant komt bij mij terecht en ik ben ook degene die de coördinatie doet van onze selectief uitgekozen partners”, verzekert deze dynamische dame.
Idee met meerwaarde
Op de vraag hoe ze op het idee is gekomen om een conciërgeservice in Knokke-Heist op te starten, antwoordt Eline heel gevat: “Zelf ben ik een Gentse van oorsprong, maar in mijn jeugd heb ik praktisch alle vakantieperiodes en weekends doorgebracht in Knokke-Heist. Dus de band met deze badplaats is zeker aanwezig. De voorbije 7 jaar heb ik in de dienstensector gewerkt (Vlerick Business School en headhuntingbedrijf Michael Page). De klant centraal stellen werd er daar in gepompt en het zit bovendien in mijn natuur. Sinds enkele jaren was ik vastberaden om vroeg of laat zelfstandige te worden. Toen de coronacrisis opdook, en ik 2 dagen per week tijdelijk werkloos werd gesteld, was ik enorm gemotiveerd om te zoeken naar een idee dat een meerwaarde met zich meebracht.“
Tijd is kostbaar
De partner van Eline Van Nevel heeft een immokantoor aan het Albertstrand. Samen sloegen ze aan het brainstormen over noden die nog niet genoeg werden ingevuld. “Knokke telt 22.000 tweedeverblijven, dit zijn 22.000 gezinnen waarvan het merendeel op minimum een uur afstand woont”, aldus nog Van Nevel. “Wat als er een lek ontstaat? Of als je niet zeker bent dat de voordeur vast zit? Wat als je eens wilt ontsnappen aan zee van de dagelijkse prikkels, maar je komt toe in je woning en moet beginnen poetsen, of nog inkopen doen? Het is zonde om te investeren in een tweede verblijf, om dan met kopzorgen te zitten of er niet volledig van te kunnen genieten. De hedendaagse mens hecht meer en meer waarde aan beleving. Tijd is kostbaar. Ik geloof in specialisatie. Sommige zaken kan je beter uitbesteden om te kunnen leven in het NU. Uit deze gedachtegang is mijn conciërgeservice voor tweedeverblijvers ontstaan.”