Freya

Start-up Thuiszorg Webshop katapulteert zichzelf meteen naar de numero uno positie in de sector

WEVELGEM – De nog piepjonge (2017) Wevelgemse start-up Thuiszorg Webshop laat al meteen van zich horen door een overname te realiseren. Zopas nam de jonge kmo van Nicolas Vandermarliere en David Lebbe zijn Belgische concurrent Thuiszorg Online (2013) over die tot voor kort deel uitmaakte van dienstencheque groep TRIXXO. Beide webshops bieden thuiszorg hulpmiddelen aan voor de zorg van de hulpbehoevende derde generatie. Dankzij deze deal met een heel complementaire concurrent, slaat Thuiszorg Webshop nagels met koppen: het gamma producten (met enkele interessante merken en leveranciers) wordt aardig verbreed en de West-Vlaamse start-up katapulteert zichzelf naar de numero uno positie van onafhankelijke spelers in de markt.

Nicolas Vandermarliere (geen familie van…) en David Lebbe, twee gewezen studiegenoten, zijn via hun vennootschap Freya Products de oprichters van Thuiszorg Webshop, een start-up die zich met zijn thuiszorg hulpmiddelen richt op senioren die langer zelfstandig thuis wensen te wonen. De jonge onderneming zag het levenslicht met medewerking van Startit@KBC. “We spelen met ons aanbod in op enkele hot topics: de vergrijzing, het belang van een kwaliteitsvolle thuiszorg en e-commerce”, aldus het dynamische duo.

Gesprekken tussen Thuiszorg Webshop en Thuiszorg Online waren al geruime tijd aan de gang. “Bedoeling van de krachtenbundeling is om vooropgestelde synergievoordelen te realiseren”, aldus Nicolas Vandermarliere. “Voor ons zijn beide platformen bijzonder complementair: Thuiszorg Webshop is sterk in hulpmiddelen voor de eindgebruiker, en daarnaast is Thuiszorg Online sterk in verzorgingsmateriaal voor de zorgverlener zelf en een gekende online referentie in de sector. Het overgenomen bedrijf is bovendien sterk verankerd in Limburg en de Kempen. Voor ons is dit sterk aanvullend gezien wij sinds 2017 vanuit het mooie West-Vlaanderen ook elders een opmars willen maken. Zo worden we de onbetwiste nummer 1 onafhankelijke online thuiszorg webshop in België. Om Nederland te veroveren hebben we nog wat werk. Maar we zitten niet stil: onze eigen Nederlandse webshop ging eind 2018 live. Daar staan we zeker ook open voor partnerships.”

Uitgekiende strategie

Nicolas Vandermarliere en David Lebbe weten wat ze willen. “We schuiven een duidelijke strategie naar voor met deze overname”, zegt het duo. “We gaan verder met één enkele brand: Thuiszorg Webshop. We hebben ondertussen de volledige integratie achter de rug. Ook voor de klanten is het belangrijk om snel duidelijkheid te hebben rond hun vertrouwde merk. We halen bovendien ook heel wat expertise binnen met deze overname. Zowel naar dienstverlening binnen de thuiszorg alsook inzake productkennis. We zijn heel tevreden dat we deze grote stap kunnen zetten. Met deze overname verhogen we ons productaanbod tot meer dan 7.000 hulpmiddelen waarvan wij steevast streven om 80% actief op stock te hebben. Een uitermate breed én gespecialiseerd assortiment gecombineerd met een snelle en betrouwbare levering is ons stokpaardje en ons succes gebleken. Op die weg gaan we onverminderd door.”

info:  www.thuiszorgwebshop.be