Start-up Nanopixel uit Roeselare bijzonder ambitieus

NanoDe Roeselaarse start-up Nanopixel etaleert grote ambities. Het bedrijf zet in op grote doorbraak van virtual reality in verkoopprocessen. Nanopixel pakt uit met highend 3D visuals en is gespecialiseerd in branding van real estate. De focus ligt ook meer en meer op virtual reality. Oprichters Dietrich De Blander en Eline Taelman geloven sterk in virtual reality als de tool bij uitstek om de eindklant intensief persoonlijk te benaderen. “Zowel wereldwijd als bij ons kiezen bedrijven voor de integratie van virtual reality toepassingen in hun bedrijfsprocessen en dit omwille van de vele voordelen die het hen biedt,” aldus de jonge bedrijfsleiders. “Dicht bij ons doen QuickStep, Renson, Bostoen, Matexi en anderen al goede zaken dankzij de integratie van de nieuwste virtual reality technologie binnen hun verkoopprocessen.
De ontwikkeling van virtual reality werd tot voor kort enkel toegeschreven aan de gaming industrie, maar een ware ontvoogding vindt momenteel plaats door de schijnbaar eindeloze mogelijkheden die het biedt binnen diverse bedrijfstakken.”
België zit op wereldvlak in pole position en Nanopixel probeert de troepen aan te voeren. De klantenportfolio oogt al aardig met topondernemingen als QuickStep, Bostoen, Matexi, Uplace, Club Brugge, Renson, en anderen. “What you see is what you get en dat verklaart het succes van virtual reality’, vertellen oprichters
Dietrich De Blander en Eline Taelman. “Met onze toepassingen wordt er gekozen voor een ultieme customer experience die door z’n gebruiksgemak de traditionele verkoopmethoden heel erg uitdaagt.” Koop je op vandaag een auto, woning of een nieuw interieur, dan probeer je als potentiële koper in te schatten hoe het eindresultaat er zal uit zien. Op basis hiervan wordt dan beslist om al dan niet tot de aankoop over te gaan. Verkopers proberen dit proces vorm te geven
met brochures, infofiches, marketing, voorbeelden, een traditioneel verkoopgesprek, enzovoort. Dit alles kan op vandaag volledig geïntegreerd worden in een intuïtieve verkooptool in een virtuele omgeving en deze tools versnellen en vereenvoudigen het beslissingsproces van de consument.”
Nanopixel lonkt ook naar het buitenland. In België en bij uitbreiding ook internationaal wil Nanopixel e absolute referentie worden op vlak van virtual reality. Daarom zet het bedrijf in op een snelle groei. Tegen eind 2016 zal het creatieve team een 25-tal medewerkers tellen. (KC)