Filou Oostende op bezoek bij COREtec® Floors nav het behalen van de 24 ste titel in het Belgische basketbal, de 12 titel op rij sinds 2012
COREtec® Floors ging in oktober 2021 in zee met de numero uno van het Belgisch basketbal: Filou Oostende. Een club met een indrukwekkend palmares van 24 landstitels waarvan nu 12 op een rij. Magic 12, zoals ze het binnenskamers zelf noemen. Maar daarnaast ook 20 bekers en 11 supercups. Verder kan BC Oostende ook een mooi Europees rapport voorleggen. De basket Arena waar Filou Oostende speelt, heet sinds maart 2023 ook de COREtec® Dôme.
CEO Jan Dossche van Coretec toonde zich op een ‘bedankingsBBQ’ vol lof over de bedrijfsmatige aanpak van de club die hij mee sponsort. “Het voelt aan als één grote familie”, aldus Dossche. “Geweldige mensen die de club leiden, toegewijd personeel, indrukwekkende infrastructuur en faciliteiten, een warm welkom gevoel. Het klinkt als een groot deel zoals ons eigen COREtec®- DNA.”
Benelux-aanpak
Ook Stijn Windels, marketing en product director bij USFloors–COREtec®, had lof voor de aanpak. Kennelijk wordt het opgehoeste sponsorbudget niet betreurd.
“De sponsoring van Filou Oostende is voor COREtec® een schot in de roos”, aldus Windels. “Wij zijn sponsor sinds oktober 2021 en de visibiliteit van het merk COREtec® Floors komt uitgebreid in beeld voor, tijdens en na de nationale en Europese wedstrijden en de VIP hospitality is top. Dat horen wij ook van onze nationale en internationale klanten. Voor ons is het ook heel interessant dat de basketbal competitie in 2021 werd aangepast naar een BENE competitie, met ploegen uit België en ploegen uit Nederland. In beide landen werd door ons de afgelopen jaren een fantastisch COREtec® dealer netwerk uitgezet. Ook de waarden van het basketbal sluiten nauw aan bij COREtec®. Teamwork, geduld, hard werken en vooral aandacht voor detail.”
Sportclub als bedrijf
BC Oostende wordt al jaren geleid als een heus bedrijf. Jurgen Vanpraet leidt de sportieve kmo sinds twee jaar, en hij doet dat met het nodige succes.
“Afgelopen seizoen was voor BCO een succes op tal van vlakken”, aldus Vanpraet. “Niet alleen werden 50% meer bezoekers geteld. Ook de beleving in de zaal werd totaal vernieuwd en naar Amerikaanse leest geschoeid. Basketbal in Oostende is een totaalbeleving geworden. Voor, tijdens en na de match. Dat we sportieve successen kunnen koppelen aan commerciële successen is dan ook de sleutel voor de verdere uitbouw van de club. Bedrijven en organisaties beleven zo met wedstrijden een topevenement voor klanten of met personeel. Dat we ons door het behalen van deze titel ook plaatsen voor de achtste maal op rij voor de poules van de Champions League maakt het echt bijzonder. De uitstraling van de club en het Belgische basket krijgt zo ook een extra boost terug. En bovendien is het voor bedrijven zo ook mogelijk om internationaal uit te pakken.”