Think Pink

Sociaal onderneemster Heidi Vansevenant wil in verjaardagsjaar van Think Pink nog een versnelling hoger schakelen

BRUGGE - Precies vijftien jaar terug richtte de in Oostende geboren en getogen Heidi Vansevenant (59) de organisatie Thin Pink op. Sociaal ondernemerschap van het betere en idealistischere soort. Vanuit haar ervaringen als kankerpatiënte besloot ze haar kracht en energie te bundelen in de strijd tegen borstkanker. Het kantoor van Think Pink bevindt zich in Brugge met een Franstalige satelliet in Brussel. Dit jaar is een verjaardagsjaar en een moment om terug te kijken in de spiegel en een versnelling hoger te schakelen. 

 

 

Think Pink heeft als nationale borstkankerorganisatie vier doelstellingen: sensibiliseren, wetenschappelijk onderzoek financieren, zorg- en nazorgprojecten ondersteunen en patiëntenrechten verdedigen. Dit jaar viert Think Pink haar 15de verjaardag.

Deze verjaardag wil het Think Pink-team – dat bestaat uit 12 enthousiaste medewerkers onder leiding van sociaal onderneemster par excellence Heidi Vansevenant,- extra in de verf zetten. “Concreet willen we op vlak van onze sportieve evenementen, acties, partnerships nog een versnelling hoger schakelen”, aldus Vansevenant. “En dit zoals steeds met één doel: onze steun aan de lotgenoten opdrijven. 1 op 8 vrouwen en 1 op 100 mannen worden jaarlijks geconfronteerd met de diagnose borstkanker; er is dus nog veel werk aan de winkel.”

Het belang van bewegen

Volgens Think Pink is bewegen is erg belangrijk en vermindert het aanzienlijk de kans op borstkanker. Think Pink organiseert daarom tal van sportieve events (fietsen, lopen, wandelen, met andere woorden voor elk wat wils), waaronder bijvoorbeeld de internationaal gerenommeerde Race for the Cure. Dit jaar staat eind augustus de eerste editie van Bike for Hope op de agenda, waarbij wordt gefietst op Alpe d’Huez.

Samenwerking loont

Think Pink organiseert in samenwerking met heel wat partners, bedrijven en sympathisanten tal van acties, met de Lintjescampagne in oktober (Borstkankermaand) als belangrijke pijler. “De steun van deze partners is van groot belang én essentieel voor onze werking, zowel wat de sportevents als de andere acties betreft”, aldus nog Heidi Vansevenant. “In het feestjaar loopt bijvoorbeeld dit voorjaar een nieuwe samenwerking met GOED (https://www.goed.be/nl/). Via de verkoop van Think Pink-sokken in de GOED-centra wordt opgeroepen om in de maanden april, mei en juni massaal het wandelpad op te gaan, samen met gezin, familie, vrienden, collega’s.”