ACEG management

Snelgroeier Aceg geeft zijn naam aan de Oostendse Wellington renbaan

OOSTENDE - Nu het grote keuringsbedrijf Vinçotte in Nederlandse handen is overgegaan, wordt het Brabantse maar door een West-Vlaamse CEO geleide Aceg meer en meer een runner up. De groei van het bedrijf - waar good feeling bij de medewerkers een absolute pijler is - heeft in elk geval iets indrukwekkends. Veel wordt verwacht van de West-Vlaamse markt, en daarom wordt ook volop, en bij voorkeur via de sport, geïnvesteerd in naambekendheid. De bekende Oostendse Wellington luistert nu alvast naar de naam Aceg renbaan.     

Aceg is het bedrijf van de dynamische ondernemers Gino Lescrauwaet en Levi Vaneycken. “Op een mooie dag kwamen we elkaar tegen op een event, en stelden we aan elkaar voor om samen een nieuw keuringsbedrijf op te richten,” lachen ze tien jaar na de start geamuseerd. “En zo gebeurde het ook. We hadden vooral één grote droom: grenzen verleggen in een traditionele en een zogenaamd oubollige sector. De klant centraal stellen en bij elke ontmoeting een rode loper gevoel geven, was één zaak. En voor de rest komt het er op neer om onze eigen medewerkers veel fun te geven in de job. Ons ondernemerschap is daar grotendeels op gericht: een familiale en gemoedelijke sfeer bewaken. In marge van het werk doen we ook van alles samen met de achterban. De Grand Ballon (Vogezen) of de Ventoux op met de fiets, een dagje Pari Daiza of samen een muzikale avond bijwonen, het hoort er allemaal bij. En het wordt danig gewaardeerd.”

Als certificatie- ofte keuringsbureau zette Aceg de scoop breed open. Het bedrijf telt zowel klanten in de industrie als in dienstensector (bouw, immobiliën, retail, eventsector, installateurs) als bij particulieren. Ook de actieradius verraadt een heel speelveld: elektriciteit, gas, liften, hoogtewerkers, you name it.

Ambassadeurs die deuren openen

De West-Vlaamse, uit de Westhoek afkomstige, CEO Dieter Goderis heeft vandaag 189 mensen onder zijn hoede, en morgen zijn er dat vermoedelijk alweer enkele meer. Er wordt, gezien de blijvend spectaculaire groei (vandaag om en bij de 17 miljoen euro omzet) quasi permanent gezocht naar nieuw volk. Meer naambekendheid opbouwen moet helpen om die vacatures op te vullen.

Met de ‘operatie Wellington’, is al een eerste stap gezet in onze contreien. Het contract heeft een looptijd van vijf jaar. Maar de naam van Aceg zie je nu ook meer en meer opduiken in bepaalde West-Vlaamse voetbalstadions, zoals in dat van KV Oostende of Club Brugge. “Om die visibiliteit te pushen, werken we ook met een formule van ambassadeurs”, zegt Dieter Goderis. “Bekende namen moeten ons helpen om deuren te openen zoals in het West-Vlaamse bedrijfsleven. De samenwerking met gewezen topjudoka Gella Vandecaveye heeftons wat dat betreft al flink vooruit geholpen. West-Vlaanderen beschouwen we sowieso als een groeimarkt.”