NUM Dle Waregem shoot279

Snel groeiende softwarehuis Num.Num verplaatst zijn uitvalbasis naar Waregem

WAREGEM - Het amper vijf jaar oude softwarehuis Num•Num kan zijn groei amper bijbenen. De start-up gooit zich op een nichemarkt en doet dat kennelijk met groot succes: eenvoudige software pakketten aanbieden voor het bijhouden van de administratie van kmo’s. Num•Num is het bedrijf van het trio Philip Vandaele, Steven Soetaert en Piet Detailleur. Het maakt nu van Waregem zijn nieuwe uitvalbasis.

Num•Num is een softwareproduct dat zich richt naar de ‘k’ van kmo’s. Zeg maar de micro-ondernemingen die het gros van het Belgisch economisch weefsel (> 96 %) uitmaakt en ook niet meteen een eigen administratieve dienst hebben. “We bieden deze doelgroep een cloudoplossing om hun administratie te vereenvoudigen (facturen, offertes, bestelbonnen, leveringsbonnen, … )”, zegt Steven Soetaert. “We bieden de gebruikers een facturatiesysteem annex debiteurenbeheer aan. Het omvat een facturatie-module én een eenvoudige debiteurenopvolging. De gebruiker kan zich aldus focussen op zijn corebusiness. Onze twee grootste troeven zijn de eenvoud én het gebruiksgemak.”

Gouden driehoek

Num.Num wist in weinig tijd een stevige marktpositie te veroveren. “Onze aanpak werd inmiddels al  door verschillende grote softwarehuizen opgemerkt van waaruit al verschillende strategische partnerships lopen”, zegt Philip Vandaele. “Ook lopen er nog diverse integratieprojecten met grotere spelers op de markt.”

Onlangs werd het duo Philip Vandaele en Steven Soetaert versterkt met Piet Detailleur, zaakvoerder van Alfa Solutions met vestigingen te Waregem en Tielt. Mede hierdoor zal het bedrijf zijn zetel  verplaatsen naar de kantoren van Alfa Solutions te Waregem. Dat je als softwarehuis ook fysiek aanwezig moet zijn weet Piet Detailleur als geen ander dankzij zijn jarenlange ervaring. “Dankzij de synergie Num•Num/Alfa Solutions, kunnen we een totaaloplossing aanbieden”, aldus Piet Detailleur. “Bovendien is deze uitvalbasis gelegen in de ‘gouden driehoek’ en vlot bereikbaar vanuit andere provincies. Van hieruit kunnen we ons nog meer richten op service en aanpak. Het auditorium (zie foto) biedt dan ook de perfecte ruimte om mensen te informeren en te begeleiden in de eerste stappen richting digitalisering, geen onbekend begrip meer in covidtijden.”

Geen gebrek aan opportuniteiten

Het bedrijf ziet in deze fase van zijn groeiverhaal verschillende opportuniteiten. Zo kondigde Price Waterhouse Coopers onlangs nog aan dat er binnen afzienbare tijd een verplichting kan worden ingevoerd om elektronisch te factureren in een B2B omgeving. “Mede door de coronacrisis werd alsmaar duidelijker dat digitalisering een must wordt binnen elke onderneming”, denkt Philip Vandaele. “Via goede partnerships willen we de klant ertoe aanzetten om op een eenvoudige manier hun eerste stappen te zetten. Ook overheden verplichten e-facturatie in het kader van de Europese Richtlijn. Ook deze verplichting is voor de Num•Num klanten en boekhoudkantoren een opportuniteit.”

Voordelen van e-facturatie

Num.Num maakt zich sterk dat het foutpercentage bij het opmaken van een factuur sterk gereduceerd wordt en dat alle gegevens elektronisch doorgestuurd worden naar een boekhoudkantoor via UBL (Universal Business Language), zodat de accountant zich kan toeleggen op zijn kerntaak en dat is voornamelijk advies verlenen.

Naast het facturatieplatform ontwikkelde Num•Num ook een tussenplatform voor de accountant. Dit platform volbrengt de koppeling tussen de gebruiker en de accountant. Dit kan in hun eigen huisstijl worden aangeboden. “Kortom, alle bedrijven die nu nog factureren in Word of in Excel zijn potentiële klanten van ons”, besluit Philip Vandaele.

Voor meer info, bezoek  www.numnum.be