In 2023 staat de Moore Guldensporenmeeting in het teken van het WK in augustus 2023 te Boedapest en de Olympische Spelen 2024 te Parijs. Atleten van over de hele wereld krijgen in Kortrijk een kans om alsnog hun selectie voor Boedapest af te dwingen. Vanaf 1 juli kunnen ze bovendien al de limieten realiseren voor deelname aan de Olympische Spelen 2024 te Parijs. Dat kunnen ze door de limiet voor deelname te realiseren, of door hun plaats op de worldranking te verbeteren door de extra punten die zij in Kortrijk kunnen verdienen.
Steile ambities
De steile ambities van het event worden ondersteund door de Stad Kortrijk en nu ook door de nieuwe wedstrijdsponsor Moore is een ambitieuze consultant die accountancy en andere diensten levert aan ondernemingen en zich daarbij profileert als ‘compagnon de route’. Het dienstenbedrijf realiseerde in 2022 een omzet van 135 miljoen euro met 1.100 medewerkers. In West-Vlaanderen is Moore ook aan een ambitieuze opgang bezig en dat via een reeks overnames.
“Sinds een aantal jaren is Moore het snelst groeiende accountantskantoor in Vlaanderen”, zegt Isabelle Van Iseghem, de uit Gullegem afkomstige CEO van Moore. “Daarbij kon West-Vlaanderen niet achterblijven. Eerst werd kantoor Flamand (Knokke) in de groep opgenomen. In 2022 volgden de integraties van het revisorenkantoor Certam (Wevelgem) en de accountantskantoren Sanctorum (Harelbeke en Rumbeke) en Quantis (Kortrijk en Kuurne). In 2023 zijn ook de Kortrijkse kantoren Claerbout en Decancq aan het veelzijdige palet toegevoegd. Kortrijk wordt zo een keycenter voor de hele Moore-groep.”
Steeds complexere wereld
Kortrijk is naast Brussel, Antwerpen, Hasselt en Gent nu één van de 5 sleutelcentra van waaruit Moore Belgium haar activiteiten verder ontwikkelt in Vlaanderen.
Blijft de vraag waarom kleinere kantoren toetreden tot een grote groep? Pol Parmentier ziet het zo: “Een aantal jaren terug gingen we ervan uit dat een accountantskantoor met de omvang van Quantis – dus met een 20-30 medewerkers – het best gewapend was voor de toekomst”, zegt Parmentier. “Maar door de heel snelle evoluties in ons beroep moesten wel al snel dit model herzien. De uitdagingen op het vlak van kennis, ICT, automatisering en personeel zijn groot. Bovendien zijn de vragen van onze klanten steeds meer gericht op internationalisering, subsidies, heel specifieke fiscaal en juridisch advies, corporate finance en diverse vormen van business consulting. In onze zoektocht naar een partner hadden we evenzeer aandacht voor het behouden van de bedrijfscultuur voor zowel onze medewerkers als voor onze klanten. En zo kwamen we als vanzelf bij Moore terecht.’
Imago building
De sponsoring kadert in de positionering van Moore Belgium als bedrijf dat klanten en medewerkers inspireert tot het maken van gezonde keuzes. Maar er is ook meer.
“Met de ondersteuning van dit sportevenement willen we ook onze naambekendheid vooral regionaal maar ook nationaal fors optillen”, aldus nog Isabelle Van Iseghem. “Zo kunnen we nog meer bedrijven ondersteunen in hun groei. Bovendien staat het vast dat sportsponsoring heel doeltreffend is bij het aantrekken van jonge werknemers, bij ons ‘compagnons’ genoemd.”