Het van origine West-Vlaamse tennismerk Snauwaert viert dezer dagen de eerste verjaardag van zijn come back. De eerste verjaardag wordt gevierd met een positieve balans, zo laat het iconische merk weten. Op meer dan één front werd resultaat geboekt. Zo werd Snauwaert partner van Tennis Vlaanderen, wat het merk toegang gaf tot tal van belangrijke evenementen in het circuit zoals op de Borman Cup, op het Feest van de Jeugd of op het Trainerscongres. Concreet werd Snauwaert ook partner in meer dan dertig vooraanstaande Belgische tennisclubs. In 25 van deze clubs bestaat de mogelijkheid om alle Snauwaert rackets uit te testen. Bovendien werd een sponsorovereenkomst getekend met Alison Van Uytvanck (kwart finaliste op Roland Garros). Zij speelt met de Snauwaert Grinta 100. Het Snauwaert gamma werd afgelopen jaar ook flink uitgebreid. Naast de rackets en ballen werd ook een mooi gamma accessoires (rugzakken, tennistassen, enzovoort) gelanceerd. Het assortiment kan online worden besteld of gekocht in vijf Waalse shops. Het verkoopnetwerk in Vlaanderen wordt nu uitgewerkt.
Ook de sales liepen naar behoren en volgens verwachting, aldus het merk. Snauwaert ging al meteen internationaal, met verkoop in Japan, Frankrijk, Nederland en een aantal Oost-Europese landen waaronder Tsjechië, Slovakije, Polen en Servië. Dankzij de internationale feedback via interviews, vermeldingen op blogs en artikels over het merk in de internationale pers, moeten de eerste resultaten een verlengstuk kunnen krijgen.
Snauwaert nam ook zijn intrek in een nieuwe hoofdzetel, met name in het N.I.R radiogebouw van Herent. Vanuit dit gebouw werden in 1929 de eerste Vlaamse radio-uitzendingen verzorgd. Het toeval wil dus dat Snauwaert gevestigd is in een kantoor dat net even oud is als het merk zelf. Alvorens begin de jaren negentig over de kop te gaan, tekende Snauwaert vanuit Roeselare voor een succesverhaal, en dit vooral onder leiding van Karel Snauwaert en zijn vennoot André Depla. De opkomst van goedkoper tuig uit het Verre Oosten, nekte het merk.