TORHOUT – De nieuwe Torhoutse industriezone langs de Roeselaarseweg heeft nog geen naam gekregen -er wordt koortsachtig gezocht- maar de eerste KMO is er inmiddels goed en wel beland: familiebedrijf Signz van CEO Geert Van Hollebeke schrijft er een nieuw hoofdstuk in zijn al bijna dertig jaar durende verhaal.
Signz is een communicatie- en marketingbedrijf dat werkt voor derden. Alle vormen van promotie- en publiciteitsmateriaal passeren er de revue. Belettering en printing vormen de core business van het bedrijf dat vroeger bekend stond als Publiprint. Omdat de sector danig verandert, en omdat Signz blijft groeien, was er nood aan een nieuw onderkomen. Geert Van Hollebeke en zijn bijna twintig medewerkers namen de voorbije dagen hun intrek in een gloednieuwe omgeving, tot grote voldoening van iedereen die aan boord mee vaart. Een nieuwe omgeving geeft ook een boost aan de creativiteit, en dat is een troef die Singz in een vrij concurrentiële sector maar wat graag uitspeelt.
De nieuwe Torhoutse industriezone is een realisatie van de West-Vlaamse Intercommunale, kortweg WVI. WVI wil er een echte KMO-zone van maken. Alles samen wordt er om en bij de 28 hectare aangesneden. Naar verwachting en volgens plan zouden een veertigtal KMO’s er de komende maanden en jaren onderdak moeten vinden.