Verduyn Julie

Schoenen Verduyn past zijn strategie aan volgens het ‘Mozes-principe’

KORTRIJK – In crisistijden blijven de sterkste bomen recht staan. Frappant ook hoe West-Vlaamse middenstanders massaal zichzelf heruitvinden en vooral niet bij de pakken blijven zitten. Eén voorbeeld uit duizenden: Schoenen Verduyn uit Kortrijk, mogelijks de bekendste en alvast één van de meest traditionele zaken uit de binnenstad.

Er is een theorie die zegt: als Mozes niet naar de berg komt, dan kan de berg nog altijd naar Mozes komen. Het is een wijsheid die ook geldt in de economie. Schoenen Verduyn heeft het gezegde ook als dusdanig toegepast.

“Vanaf dag 1 heb ik het personeel toegesproken”, vertelt Julie Verduyn. “Ik heb ze volledig ingelicht over de lockdown en de gevolgen en hen laten weten dat we in die periode volledig zouden inzetten op onze social media en onze webshop. Schoenen Verduyn leeft verder. Dat is iets dat heel typerend is voor de West-Vlamingen, denk ik dan. We staan niet stil maar doen dapper door. In het begin heb ik alleen de webshop op mij genomen. Alles geleerd van a tot z. Zaken die ik voorheen niet deed, maar het lukte. Een heel interessante leerschool. Ik wil met mijn voorbeeld ook collega’s in de retail aanzetten tot creativiteit. Blijf vooral niet bij de pakken zitten. Het loont de moeite, want ik onthoud vooral ook dit: de dankbaarheid van de klanten is enorm.”