Savaco bestaat 25 jaar. Opgericht op 4 februari 1991 door Carl Sabbe en Rik Vandemoortele is het IT-bedrijf uitgegroeid tot één van de grotere IT-dienstverleners in Vlaanderen. Met hoofdzetel in het Beneluxpark te Kortrijk levert Savaco vandaag IT-oplossingen voor meer dan 700 Vlaamse bedrijven en organisaties uit diverse sectoren. Het bedrijf telt 115 medewerkers en draait een omzet van €25 miljoen. Bijzonder is de constante groei van dit IT-bedrijf de voorbije 25 jaar. “Al 25 jaar ondersteunen wij onze klanten in hun informaticabeheer. Het gaat voornamelijk om KMO’s, groot en klein,” aldus Rik Vandemoortele, CEO van het bedrijf. “Wij helpen hen met hun IT-toepassingen zodat zij zich beter met hun eigen kernactiviteiten kunnen bezighouden. Dit doen we in verschillende domeinen. Zo zijn we sterk gekend als partner in ICT. Hierbij geven we strategisch advies en ondersteunen we bedrijven bij het beheer van hun ICT-infrastructuur. Dit zowel ter plaatse bij deze bedrijven als ook vanuit de cloud. Daarnaast helpt Savaco maakbedrijven bij het optimaliseren van hun productontwikkelingsproces. Tot slot doen bedrijven ook een beroep op ons om met behulp van IT informatie slimmer te stroomlijnen en kritische bedrijfsprocessen te automatiseren.”
Om deze 25ste verjaardag te vieren maakt Savaco van 2016 er graag een bijzonder jaar van. Een jaar waarin zowel medewerkers als klanten op verschillende momenten doorheen het jaar verrast en extra verwend zullen worden. Woordvoerder Stijn Vandebuerie licht toe: “Op deze manier willen we onze klanten dank-je-wel zeggen voor hun jarenlange trouw. Zonder hen was 25 jaar groeien onmogelijk geweest. Ook onze medewerkers zijn hier natuurlijk bijzonder belangrijk. Voor hen zijn we reeds gestart met een eerste initiatief, namelijk de Savaco verwenmomentjes. Elke 25ste van de maand die op een werkdag valt, mogen onze medewerkers een leuke verrassing verwachten. Recent bijvoorbeeld konden zij aanschuiven aan een uitgebreid ontbijtbuffet. Op deze manier zeggen we ‘dank-je-wel’ voor de dagelijkse inspanningen die ze leveren om onze klanten zo goed mogelijk te ondersteunen bij hun IT-vraagstukken.” (KC)