Savaco 2018

Savaco organiseert inspiratiesessies

KORTRIJK – Digitale transformatie is een thema dat bij steeds meer bedrijven hoog op de agenda staat: de evolutie naar een businessmodel waarbij digitaal centraal staat, biedt immers een antwoord op heel wat uitdagingen voor ondernemingen. Savaco ziet in de digitale evolutie dan ook een unieke opportuniteit voor ondernemingen.

Savaco, het IT-bedrijf van Rik Vandemoortele en Carl Sabbe, heeft zijn strepen verdiend als begeleider en adviseur van technologische processen bij derde bedrijven. De 25 jaar oude kmo tekent voor 25 miljoen euro omzet en 125 hoog gekwalificeerde medewerkers. Nu de digitale transformatie zich volop manifesteert, is er meer dan ooit werk aan de winkel. “De technologie is er al, nu is het een kwestie van de juiste technologie op de juiste manier in te zetten, te beginnen bij kleine aanpassingen die snel resultaat geven”, luidt het bij het Kortrijkse IT-bedrijf. Om bedrijven te helpen om de waarde van nieuwe technologieën beter te leren kennen, organiseert Savaco daarom Value Discovery inspiratiesessies.
Tijdens deze sessies wordt concreet bekeken hoe technologieën, waaronder Internet of Things en Augmented Reality (AR) of platformen zoals Microsoft Office 365, bedrijven kunnen helpen om de efficiëntie te verhogen, samenwerking binnen de organisatie te vergemakkelijken of producten te transformeren. Technologische oplossingen worden hierbij van dichtbij belicht, en samen met ondernemingen wordt bekeken hoe die technologie kan vertaald worden naar toegevoegde waarde voor de organisatie.
Met deze aanpak wil Savaco de stap richting digitale transformatie behapbaar maken voor bedrijven die de kracht van digitaal vandaag al willen ontdekken. De mogelijkheden zijn oneindig, klinkt het bij Savaco’s technologie-experts.

Kwestie van cultuur

Volgens CEO Rik Vandemoortele hebben bedrijven in de huidige context nood aan twee zaken. Enerzijds heb je uiteraard technologische oplossingen nodig om de digitale transformatie te realiseren. Belangrijk is om hierbij te kiezen voor die technologie die een meerwaarde kan bieden aan je business. Maar minstens even belangrijk binnen de digitale transformatie is de juiste bedrijfscultuur, waarin alle medewerkers openstaan voor verandering en voor het introduceren van nieuwe businessmodellen. Daarvoor moet je hen motiveren en enthousiasmeren. Sowieso is het digitale transformatietraject nooit af. De verschillende componenten van de digitale transformatie houden elkaar immers in beweging en de technologie blijft evolueren. “Het is dus een proces van voortschrijdend inzicht”, aldus Vandemoortele.