ROESELARE – De Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) heeft haar goedkeuring gegeven voor de overname van de Sanoma-merken door Roularta Media Group. Meer dan ooit zet Roularta daarmee in op printed media.
De overgenomen Sanoma-merken zijn in volgorde: de weekbladen Libelle/Femmes d’Aujourd’hui (245.504 exemplaren) en Flair N/F (74.222 exemplaren), de maandbladen Feeling/Gaël (69.132 exemplaren) en de magazines La Maison Victor, Communiekrant en Loving You. Behoren ook tot het pakket: She Deals, het e-commerceplatform met speciale aanbiedingen, alsook de websites (met onder meer Flair en Libelle met respectievelijk 804.135 en 600.841 real users/maand volgens CIM), line extensions en social mediakanalen van voormelde merken.
De totale 2017 omzet van de overgenomen Sanoma-merken bedraagt circa 78 miljoen euro voor een overnameprijs (inclusief pensioen- en abonnementenverplichting) van 33,3 miljoen euro. De (offline/online) doelgroepen van de overgenomen merken zijn uitgesproken vrouwelijk en vormen dus een mooie aanvulling op de reeds bestaande hoogkwalitatieve doelgroepen die op vandaag al bereikt worden via de huidige magazinemerken van Roularta (Knack, Le Vif, Trends, Sportmagazine, Nest, Plus Magazine enzovoort).
Parallel aan deze transactie, werd ook de verkoop van de Roularta titels “Ik ga Bouwen/ Je vais Construire” voor een prijs van 1 miljoen euro aan Sanoma gefinaliseerd.