Zeggen dat de automobielsector snel evolueert, is een heus understatement. Revolutie is wellicht een betere term om het razendsnel veranderende autolandschap te omschrijven. De tijd dat de consument hondstrouw was aan één merk en aan de dealer die dit merk verdeelde, is duidelijk verleden tijd. De consument kiest vandaag niet voor een auto maar veeleer voor mobiliteit, en dan nog het liefst volgens zijn, vaak uiteenlopende, wensen. De zuivere ‘à-la-carte-aanpak‘ is vandaag niet meer weg te denken wanneer een consument een oplossing zoekt om zich van punt A naar punt B te verplaatsen.
“Met Automotive Group zijn we jaren geleden al op deze kar gesprongen,” zegt Emmanuel Van Poucke, siteverantwoordelijke voor de vestigingen in Roeselare en Waregem, waar op vandaag de Stellantis-merken Peugeot en Citroën worden verdeeld. “Waar we in een ver verleden zeiden dat we auto’s verkochten, leggen we nu al sinds enkele jaren de focus vooral op het aanbod aan mobiliteit met alles wat daarbij komt kijken, zoals een autoverzekering of een garantie op maat. Voor ons staan de behoeftes van de klant centraal, en gaan we, samen met de klant, op zoek naar een totaalpakket waardoor men zorgeloos de baan op kan.”
Mosterd uit Nederland
Dat Automotive Group vaat mee op die nieuwe golven. Toeval? Misschien niet. Emmanuel Van Poucke en Delphine Duran, zaakvoerster van Automotive Group, haalden de mosterd uit Nederland. Ze volgden daar destijds een heel bijzondere opleiding: automotive management aan de IVA Business School in het Nederlandse Driebergen, dé referentie voor een gedreven managementsopleiding met zeer veel aandacht voor nieuwe trends en een verfrissende aanpak met aandacht voor zaken die toen nog niet echt waren ingeburgerd in het toen vrij conservatieve autolandschap in België.
“Ik zegt niets nieuws als ik beweer dat onze noorderburen, op vlak van nieuwe trends, vaak een ferme voorsprong hebben en deze kennis hebben we dan ook steeds ten volle kunnen inzetten om van Automotive Group een toonaangevend automobielbedrijf in de regio te maken”, aldus Delphine Duran.
Haute-couture
De Nederlandse connectie zorgt nu ook voor een innovatief aanbod op de sowieso druk bezette automarkt, en dat via de introductie van het nieuwe en in België nog onbekende merk Brute uit Den Haag, een veredelde en hoog op zijn wielen staande Jeep zeg maar.
Automotive Group wordt dé exclusieve partner voor onze regio. Speciaal aan Brute is dat het zijn producten op maat aanbiedt. Geen confectie dus, maar eerder haute-couture. “Elke auto wordt integraal en verregaand gepersonaliseerd tot het een paradepaardje wordt”, luidt de boodschap bij Automotive Group. “De eerste signalen vanuit de markt zijn alvast veelbelovend.”