ACA

Roeselaarse keuringsbedrijf ACA zoekt dertig nieuwe medewerkers om groei bij te benen

ROESELARE - Keuringsbedrijf ACA blijft zijn initiële actieradius (keuringsattesten voor elektriciteitsvoorziening in woningen) slag om slinger uitbreiden in de breedte. ACA rekent vandaag al op de deskundigheid van 85 medewerkers. 25 ondersteunende jobs en 60 mensen op de baan. Om de nieuwe groei nog meer vaart te geven, kunnen er in de toekomst dertig nieuwe medewerkers bij.

In 2009 startte ACA als erkend organisme voor elektrische keuringen. De West-Vlaams ondernemer Kurt Heyman zag een gat in de markt en waagde de sprong. Sinds 2008 moet je een keuringsattest voor elektriciteit voorleggen bij de verkoop van je woning. “We merkten dat niemand een aangepaste formule aanbood voor particulieren, makelaars en notarissen”, vertelt zaakvoerder Kurt Heyman. “Zo is ACA gestart, met elektrische keuringen op maat van klanten die een woning verkochten. In de loop der jaren zijn daar ook niet-residentiële keuringen van elektrische installaties bijgekomen. Denk maar aan supermarkten, horecazaken en kantoren.”

Digitale optimalisatie

Inmiddels zijn daar nog andere diensten bij gekomen. Het resultaat: een sterke jaarlijkse groei en een geoptimaliseerde service. De laatste nieuwe uitbreiding dateert van net voor het coronajaar. ACA wierp zich toen ook op de keuringen van hef- en hijswerktuigen middels een zogenaamd EDTC-attest (erkende dienst voor technische controles op de werkvloer). Dat alles via digitale optimalisatie en dito attesten.

“Bedrijven appreciëren deze aanpak omdat we kort op de bal spelen: de klant ontvangt de dag zelf van het controlebezoek het verslag per e-mail”, aldus de zaakvoerder. “Dit verslag is ook te consulteren door het scannen van een QR code die wordt gekleefd op het gekeurde toestel of door in te loggen in het persoonlijk klantenarchief. Wat ons uniek maakt, zijn de digitale attesten alsook de passie voor correct werken. “We leven in de 21 eeuw: met de cloud en een tablet is zoveel mogelijk. Onze planningsdienst heeft zicht op de agenda van alle medewerkers en maakt zo efficiënt afspraken.  Onze werking is volledig geoptimaliseerd en de klant profiteert daar mee van. Ze hebben snel een afspraak en ze krijgen hun attest onmiddellijk na de keuring digitaal toegestuurd. Toen we hier in 2012 mee startten, keek de concurrentie raar op. Maar het gaf ons de mogelijkheid om zeer snel een groot marktaandeel te veroveren.”

Voor de nieuwste activiteit wil ACA graag 30 extra keurders aan boord nemen in de komende jaren. “We hebben alvast heel veel groeipotentieel voor het keuren van hef- en hijswerktuigen”, besluit Kurt Heyman.