KUURNE – Ring Shopping heeft naar eigen zeggen een fantastisch jaar achter de rug, met onder meer 5 procent meer bezoekers. De komst van tien nieuwe winkels droeg ongetwijfeld bij tot het succes. De bezettingsgraad in Ring Shopping flirt nu met de 100 procent grens.
Volgens de woordvoerster van Ring Shopping, Charlotte Tahon, was vooral het najaar een enorm succes. De koopzondagen lokten veel meer volk dan voorgaande jaren en de laatavondopening op Black Friday was een voltreffer. Tijdens weekends kregen het shopping center van Kortrijk-Kuurne tot 45.000 bezoekers over de vloer. Afgelopen jaar openden maar liefst tien nieuwe winkels: modewinkels Only, Jack & Jones en Maxim’s Fashion, Opticien Eyes +More, huishoudartikelen NET, parafarmacie Medi-Market, en horeca concepten KO-NO, Guapa, Burger King en Het Idee. Goed voor een totale winkeloppervlakte van 3.800 m². Panos, Hema en C&A ondergingen een grondige renovatie. De opening van deze nieuwe winkels resulteert in een bezettingsgraad richting 100 procent.
Persoonlijk contact
Eind 2018 is het nieuwe infopunt ‘The Point’ open gegaan. Dit concept is geïntegreerd in alle winkelcentra van de groep Wereldhave Belgium. The Point is het kloppend hart van Ring Shopping. “Een persoonlijk aanspreekpunt vinden we heel belangrijk”, aldus Charlotte Tahon. “Klanten kunnen er gedurende de openingsuren van het winkelcentrum terecht met al hun vragen of gewoon voor een gezellige babbel. We ontlenen er gratis rolwagens, buggy’s en hondenbuggy’s en de Ring Shopping Gift Card is er te verkrijgen. Steeds meer mensen kiezen voor een geschenkbon, goed voor een omzet stijging van 10 procent in 2018. Ook in 2019 zitten we niet stil. We focussen op enkele vernieuwingen zoals een nieuw sanitair blok, een verzorgingshoek voor baby’s, een creatieve speelzone voor kinderen en een efficiëntere manier om klanten wegwijs te maken in het winkelcentrum. Idealiter komen er nog enkele horecazaken bij want tijdens de weekends is het soms zoeken naar een vrij tafeltje in tea-rooms en brasserieën.”