De oorspronkelijke showroom van het fietsenbedrijf ging terug naar de tijd dat Achielle enkel fietsframes maakte in een erg bescheiden ruimte. Nu werd gezorgd voor een profesioneel ingerichte nieuwe site waar zowel klanten als leveranciers terecht kunnen. Een serieuze upgrade waar de eindproducten nu tot hun volle recht komen.
Volgens de zaakvoerders was het de bedoeling om iets anders te creëren dan een traditionele fietsenshowroom. “Retro wordt vaak geassocieerd met een bruine kroeg, maar we wilden iets unieks”, zo luidt de boodschap. “Daarom hebben we gekozen voor een art-decostijl, geïnspireerd door de speakeasy-bars uit de jaren 20. Die sfeer met donkere kleuren, gouden accenten en statige kroonluchters sluit perfect aan bij onze klassieke, tijdloze fietsen.”
Knipoog naar grootvader
Achielle maakt geen pure retrofietsen, maar moderne fietsen met een klassieke look. Het is die combinatie van modern en klassiek, hip en statig, die nu ook terug te vinden is in de showroom. Alles moest een zekere grandeur uitstralen, en met ook een subtiele verwijzing naar de roots van Achielle, toen grootvader Achiel de basis legde voor het merk.
Achielle gaat er prat op dat het nog fietsen assembleert met ambachtelijk meesterwerk in een atelier. De verkoop van het originele gebeurt langs de dealers om.