WAREGEM – De belangstelling van Paul Renson voor sport is algemeen bekend. In de sport ziet hij, en terecht ook, een metafoor voor het leven en zelfs voor de businesswereld. Dat leidde jaren terug al naar een opgemerkt sponsoringpakket bij het wielerteam Sunweb. Renson blijft de koers trouw maar trekt visueel nu wel een andere kaart: die van de outdoor beleving.
Met een lange traditie in de koers is ook Renson helemaal klaar voor een nieuw seizoen als partner van Team Sunweb. De vertrouwde plek op de broek blijft dezelfde, alleen werd daar nu ‘outdoor’ aan toegevoegd, doelend op ‘outdoor living’ als één van de drie business units waarin Renson actief is (naast ventilatie en zonwering).
In ‘outdoor living’ ziet Renson namelijk een groot potentieel voor de toekomst, nu mensen wereldwijd steeds vaker ‘terug willen naar de natuur’ en trends ook aantonen dat de grenzen tussen binnen en buiten steeds vaker vervagen. Dat dat geen uit de lucht gegrepen toekomstvisie is, blijkt ook uit de investering van 75 miljoen die de trendsetter in gezond en comfortabel wonen doet in een gloednieuw ‘Outdoor Experience Center’ in Kruisem/Nazareth. Naar analogie met het hoofdkantoor in Waregem ligt ook dat pal langs de E17 voor een optimale zichtbaarheid.
Bedoeling is dat de productie van alles wat met ‘outdoor living’ te maken heeft eind dit jaar al naar die nieuwe site verhuist. En dan gaat dat zowel over terrasoverkappingen, carports en gevelbekleding als over pakketbrievenbussen (eSafe) en tuinelementen (verlichting, tuinwanden, bloembakken en zitbanken). Half 2021 worden dan ook de burelen en showroom van het nieuwe Outdoor Experience Center officieel ingehuldigd. Klaar om met dit Outdoor Experience Center dé referentie in ‘outdoor living’ internationaal op de kaart te zetten.