ROESELARE – Ja, er is nog leven in de sector na het jammerlijk heengaan van Thomas Cook. Het Roeselaarse familiebedrijf Best of Travel bewees dat zopas met de organisatie van een eigen reis event onder de noemer ‘Travel Inspirations‘. Het werd een voor ons land en dus ook onze provincie unieke bijeenkomst met bijna 550 gepassioneerde reizigers en tientallen professionals uit de reissector. “Bedoeling was om zoveel mogelijk reisadepten te inspireren en zoveel mogelijk informatie te bieden omtrent een aantal bestemmingen of manieren van reizen”, aldus zaakvoerder Els Verhoest van Best of Travel.
Klanten konden er komen luisteren naar boeiende getuigenissen of zich inleven in spannende reportages. Optredens van buitenlandse groepen deden dromen. De bezoekers werden ook ondergedompeld in een échte vakantiesfeer met lekkere wereldcocktails, wereldkeuken, salsa, didgeridoo, Afrikaanse dans en muziek. Informatie inwinnen kon dan weer bij het 16-koppige team van Best of Travel, allemaal mensen met veel ervaring inzake rondtrekken. “Het unieke aan ons reis event is dat dit volledig een initiatief en een organisatie is van Best of Travel”, aldus CEO en eigenaar Els Verhoest. “Er waren dus geen andere reiskantoren of reisorganisaties bij betrokken.”
Specialisatie per continent
Best of Travel is een onvervalst West-Vlaams familiebedrijf. Roger Verhoest en Gisèle Decorte, ouders van de huidige zaakvoerder hielden het bedrijf boven de doopvont in 1980, dus bijna veertig jaar terug. Initieel was het als een klassiek reiskantoor gevestigd in Staden. In 1995 kwam dochterlief Els, die zelf TEW en Master of Management studeerde, zich aansluiten nadat ze de passie voor het vak meekreeg bij een verkenningstocht door Australië. Best of Travel specialiseerde zich vanaf toen ook op reizen naar Australië, Nieuw-Zeeland en de eilanden van de Pacific en dit onder de noemer Aussie Tours, dat vandaag klanten heeft over heel Vlaanderen. Nadien volgde ook nog een aanbod van reizen op maat naar Afrika, Azië en Latijns Amerika. Door de groei werd het kantoor in Staden te klein en volgde de verhuis in 2011 naar een locatie op ring rond Roeselare (tegenover Sportline). “Wij proberen ons in de markt te onderscheiden door directe verkoop met een hoogst persoonlijke touch”, aldus Els Verhoest. “De verkoop van pakketreizen, zoals bij Thomas Cook het geval was, is bij ons bijna onbestaande. Wij zijn gespecialiseerd in reizen op maat (B2C) en we proberen daarin uit te blinken.”