Het West-Vlaamse Quick-Step, producent van vloeren in hardhout, laminaat en luxevinyl, staat bekend om zijn voortdurende innovatie en baanbrekend design. Het merk was vijf jaar lang medesponsor van het profwielrenners team onder leiding van Patrick Lefevere, en keert in 2017 terug als hoofdsponsor van het Belgische World Tour-team. “We zijn verheugd dat Quick Step opnieuw hoofdsponsor wordt,” aldus ploegleider Patrick Lefevere. “”We hebben al veel samen gerealiseerd en hopen dat in 2017 opnieuw te kunnen doen.”
Volgens Paul De Cock, voorzitter van Unilins vloerdivisie en zoon van Frans De Cock, hebben zijn bedrijf en het wielerteam hetzelfde doel voor ogen: kwaliteit, kwaliteit en nog eens kwaliteit bieden. “Als puur Vlaams bedrijf, dragen we de interesse voor het wielrennen ook danig mee in ons DNA.”
Unilin is sinds 2005 een dochter van het Amerikaanse Mohawk (1,5 miljard euro omzet wereldwijd). Het management is echter een puur West-Vlaamse aangelegenheid gebleven onder de bekwame leiding van Bernard Thiers. Met het merk Quick-Step is Unilin aanwezig in meer dan honderd landen wereldwijd. (KC)