“West-Vlaanderen, beste grond om te ondernemen”. Met die slogan pakken de provincie en de POM West-Vlaanderen vanaf volgende week gezamenlijk uit in een doelgerichte mediacampagne. Volgens Stefaan Matton van de POM West-Vlaanderen gaat het om een imagocampagne die om de drie jaar wordt gevoerd en waarbij telkens de focus op een ander aspect wordt gelegd. Dit maal staat het ondernemerschap helemaal centraal. “Zoals Limburg de nadruk legde op toerisme en groen, doen wij dat op onze rijke ondernemerscultuur,” aldus Brigitte De Proost van de POM.
In de mediacampagne wordt West-Vlaanderen afgeschilderd als een moderne en vooruitstrevende regio waar ondernemers met veel goesting aan de slag zijn en waar starters alle slaagkansen krijgen. Dàt is het echte west-Vlaanderen, zo heet het. De POM onderstreept ook zijn eigen rol en zegt dat ze klaar staat om bedrijven, groot of klein, te ondersteunen in hun toekomstgerichte en duurzame ontwikkeling. West-Vlaanderen is bij uitstek een industriële regio, goed voor 112.000 arbeidsplaatsen. Maar het is ook een kennisgerichte regio die focust op toponderzoek en opleidingen afgestemd op het bedrijfsleven, aldus Jean de Bethune, gedeputeerde voor economie.
De campagne zal de komende drie maanden overal opduiken, zowel in de geschreven media als op radio en tv. (KC)