Promo 23

Promojagers.be mag nu ook Carrefour onder zijn ‘believers’ rekenen

BRUGGE - Zowat tien jaar terug lanceerden Gunther Devisch en Pieter-Jan Vanneste hun online kmo Promojagers.be. Promojagers biedt een stevig online platform waarop intussen al om en bij de 100.000 gezinnen maandelijks reclamefolders doorbladeren en de beste promo's van het moment met elkaar delen. Het digitaliseren van folders is kennelijk een schot in de roos. Promojagers wil blijven groeien. Het wierf een commerciële topper aan in de persoon van Serge Van den Bossche, en kan nu voor het eerst ook bogen op een samenwerking met Carrefour.

Omdat steeds meer mensen zeggen neen zeggen tegen reclame in hun brievenbus, en informeert Carrefour België haar klanten nu  meer en meer op digitale manier over haar promoties. De digitalisering van haar folder is het resultaat van een rigoureus proces, waarbij Carrefour gedurende 5 jaar tests uitvoerde en uitgebreid peilde naar de mening van haar klanten.

“Voor vele consumenten is het ondertussen al een gewoonte om hun smartphone te gebruiken wanneer ze boodschappen doen”, zo laat Carrefour weten. “Zo maken ze online boodschappenlijstjes, of bestellen ze hun aankopen online. Vanaf nu geeft Carrefour België haar klanten ook de mogelijkheid om te kiezen hoe, waar en wanneer ze de folder willen bekijken. De retailer lanceert hiervoor meerdere digitale mogelijkheden: via de website van Carrefour, op de Carrefour-app, en zelfs via Whatsapp en Messenger kunnen klanten vanaf nu een digitale versie van de folder met de vertrouwde promo’s raadplegen. Klanten die zich inschrijven op de nieuwsbrief, ontvangen deze bovendien automatisch elke maandag via mail.”

Dit alles is goed nieuws voor Promojagers.be dat van digitaal shoppen van folders zijn handelsmerk heeft gemaakt. Carrefour België is de eerste retailer die voluit kiest voor digitale promoties, en komt dus zo automatisch ook terecht bij het West-Vlaamse Promojagers.be.

Vers bloed

Met de komst van Serge Van den Bossche (overgekomen van Promobulter (pioneer in folderdigitalisatie/Netmedia) wil het digitaal platform Promojagers nu nog een versnelling hoger schakelen. Van den Bossche heeft een groot netwerk in de retailsecor en wordt business developer bij Promojagers. “Serge bouwde afgelopen jaren een stevige expertise uit rond folderdigitalisatie en is het puzzelstuk dat voor ons nog ontbrak”, aldus Gunther Devisch. “Gezien er een duidelijke trend is in folderdigitalisatie, willen wij daar ook op inspelen. De fysieke reclamefolder wordt namelijk alsmaar duurder. Niet enkel papier- en transportkost, maar ook de gemeentetaxen zijn groot. Dit horen we ook steeds vaker van de retailers.”

Innovatie als troef

De tandem Devisch-Vanneste, beiden dertigers, timmeren met hun digitaal platform ook volop aan de weg van innovatie.”We hebben eigenlijk ook een vernieuwde aanpak tegenover de traditionele ‘folderplatformen’”, zeggen de stichters en bedrijfsleiders van de digitale kmo. “Wij gebruiken onze socials (community van plus minus 500.000 leden) om de digitale folder meer ‘native’/visueel te maken. We gaan ook zelf naar de winkel om authentieke foto’s te maken van de folderpromoties. Finaal bereiken we nu ook de Gen-Z’s via TikTok met korte, krachtige video’s waar de beste (folder)promoties toelichten. We zijn gegroeid in volgers, van 3.300 volgers in juni ’23 naar momenteel 47.000 volgers in november.”