Plopsaland-De-Panne 20

Plopsaland wordt Europees merk

DE PANNE - Plopsaland De Panne staat niet langer alleen voor pret en vertier. De naam wordt nu ook doorgetrokken en gepromoot op Europees vlak. Plopsaland Deutschland en Plopsaland Ardennes: dat zijn alvast de nieuwe namen van respectievelijk Holiday Park Germany en Plopsa Coo Ardennes. Met deze naamsveranderingen zet Plopsa een krachtige stap in haar Europese groeistrategie. Door de naam Plopsaland voortaan te gebruiken voor al haar outdoorparken, wil Plopsa één sterk en herkenbaar merk bouwen over de landsgrenzen heen. De lancering van een vernieuwde website kadert binnen diezelfde ambitie.

Plopsa wil haar merknaam sterker uitdragen in binnen- en buitenland, met herkenbare namen die duidelijk maken dat de parken deel uitmaken van één grote familie. Net zoals de indoorparken onder de naam Plopsa Indoor vallen en de waterparken onder Plopsaqua, worden nu ook alle grote outdoorparken ondergebracht onder de vertrouwde naam Plopsaland.

Met deze strategische keuze bouwt Plopsa verder aan een eenduidige merkstructuur die vertrouwen wekt en herkenning moet oproepen, in elk land waar het actief is.

“De keuze om de naam Plopsaland door te trekken naar onze grootste themaparken is een bewuste en logische stap”, aldus Xavier Verellen, marketing en sales officer van de Plopsa Group. “Met één krachtige en herkenbare merknaam vergroten we onze zichtbaarheid, versterken we onze positionering in het buitenland en maken we het voor bezoekers eenvoudiger om onze parken te herkennen.

Nieuwe naam, nieuwe investeringen

Tegelijk met de nieuwe naamgeving van Plopsland Ardennes en Plopsaland Deutschland wordt er stevig geïnvesteerd in beide parken. In Plopsaland Ardennes opent deze zomer een gloednieuw themagebied rond Maya de Bij, met drie nieuwe familieattracties.

In Plopsaland Deutschland wordt gewerkt aan een ambitieus investeringsplan van meer dan 100 miljoen euro. Na de opening van het Blinky Bill-themagebied in 2024, volgen dit jaar onder meer een grote indoor belevingsattractie rond De Smurfen en een familieachtbaan in een nieuw themagebied rond de Studio 100-film 100% Wolf. Later dit jaar start ook de bouw van een gloednieuw waterpark: Plopsaqua Haßloch.

foto: archief