Plopsaland 25 miljoen

Plopsaland De Panne kreeg al 25 miljoen bezoekers over de vloer

DE PANNE - In het gezegde jaar 2000 bezegelde Studio 100 de overname van het pretpark Meli in De Panne (voorheen eigendom van de familie Florizoone) en doopte het om tot Plopsaland. Waar er aanvankelijk twijfel bestond over de kansen op succes, weet iedereen vandaag beter. Aan de basis ligt onversneden ondernemerschap. Zopas ontving Plopsaland De Panne zijn, jawel, 25 miljoenste bezoeker. No fun, no glory

Plopsaland De Panne viert een mijlpaal in haar geschiedenis. Het allereerste themapark van de Plopsa Group, geopend op 29 april 2000, bereikte de kaap van 25 miljoen bezoekers. De geluksvogel van de dag was de Friese Nynke Van Hinte, die samen met haar familie het themapark kwam bezoeken, toen ze nietsvermoedend door Carl Lenaerts, CEO van Plopsa, Piet Piraat & Bertus Bandiet verrast werd. Het gezin in kwestie kreeg een overnachting in het Plopsaland Theater Hotel en een pakket vol Studio 100 souvenirs cadeau.

Plopsaland De Panne blijft dé belevenisbestemming met meer dan 55 attracties, ontmoetingen met de Studio 100-figuren en een uitgebreide reeks aan ervaringen, liveshows en events. Bovendien maakt het themapark sinds kort onderdeel uit van het Plopsaland Resort, dat bij aanvang van de kerstvakantie haar eerste gasten zal ontvangen in Plopsaland Village.

“Dat we vandaag hier in Plopsaland De Panne onze 25 miljoenste bezoeker mogen ontvangen, is uiteraard een hoogtepunt”, aldus Carl Lenaerts, CEO van Plopsa. “Het is een bevestiging dat families nog steeds hun weg vinden naar ons themapark, wat ons alleen maar gunstig kan stemmen. We zijn bijzonder trots op deze mijlpaal en kijken ernaar uit om nog vele jaren magische momenten te blijven creëren voor onze bezoekers.”