Het Antwerpse Cashaca levert een boekhoudapplicatie aan zelfstandigen die zelfs zonder ervaring hun boekhouding in eigen handen kunnen nemen. De integratie van Cashaca in de dienstverlening van PIA Group zorgt binnen de groep voor meer efficiëntie. Zo krijgen de medewerkers in de lokale kantoren meer tijd om op hun kerntaak van accountancy en advies te focussen, op de voor PIA Group kenmerkende manier van advies ‘dicht bij de klant’.
Meerwaarde voor AI
Via de overname van Cashaca haalt PIA Group ook AI-kennis binnen. Die moet in combinatie met de productiviteitswinst op termijn ruimte creëren voor meer proactief advies aan het volledige klantenbestand, dat zowel kleine, middelgrote als grote kmo’s omvat.
“We willen starters en eenmanszaken al van in het begin advies bieden en hen te hulp staan bij vragen”, zegt Steven Brouckaert, uitvoerend voorzitter van PIA Group (zie foto). “We weten dat ze met een heleboel vragen zitten, gaande van wat voor hen de meest geschikte bedrijfsvorm is, hoeveel netto-inkomsten ze zullen overhouden of welke beroepskosten ze kunnen inbrengen. Hun digitale ervaring met de boekhouddiensten van Cashaca wordt aangevuld met het persoonlijk, kwalitatief advies van een PIA-accountant en -adviseur, zowel online als fysiek in een van onze vele lokale kantoren.”
Geen gebrek aan ambitie
De ambitie van PIA Group is om de jaarlijkse omzet van Cashaca over drie jaar te vervijfvoudigen. PIA Group was in 2019 nog goed voor een geconsolideerde omzet van 25 miljoen euro met 200 werknemers. Vandaag telt de groep 1.700 medewerkers waarmee eind 2024 een geconsolideerde omzet zal gerealiseerd worden van meer dan 250 miljoen euro.