Al meer dan 35 jaar richt Corstjens Verzekeringen zich op particulieren en bedrijven uit bijna elke sector. Net zoals Callant kan ook Corstjens buigen op een groot netwerk dankzij een rijke traditie en een waarden gedreven aanpak. Dit maakt de overname door Callant Verzekeringen – een groei- en familiebedrijf dat zorgt voor meer verbondenheid met medewerkers en klanten – bijna logisch.
Met de totale overname door verzekeringsgroep Callant heeft Corstjens duidelijk gekozen om trouw te blijven aan de waarden en een familiebedrijf te zijn én te blijven. “Om verder te blijven inspelen op de behoeften van onze klanten en de veranderende elementen binnen ons vakgebied vonden we met Callant Insurance & Financial Advice de perfecte gangmaker om onze klanten in de toekomst een nog betere service te geven voor het beheer van hun risico’s”, zegt Tom Corstjens, die aan boord blijft bij de groep Callant.
Eén kantoor
“De verzekeringssector wordt complexer (compliance, GDPR, cyberveiligheid,…) en vraagt ook meer specifieke expertise en specialisatie”, vult Peter Callant aan. “Dankzij onze digitale tools kan er bovendien veel efficiënter gewerkt worden bij de verwerking van dossiers. Dit alles om onze klanten zoveel mogelijk te ontzorgen.”
Eén kantoor
Naast de gelijklopende waarden, zit men bij Corstjens Verzekeringen ook op het vlak van strategie en aanpak op dezelfde lijn met Callant Verzekeringen. De processen zullen nu precies op mekaar worden afgestemd. “We hebben een klantgerichte visie die opvallend sterk overeenkomt”, zegt Peter Callant. “Tom Corstjens en zijn medewerkers die mee de overstap maken, geloven in de strategie van Callant en zijn bereid voluit te gaan om samen met ons bestaande team in Geel, Callant Kempen nog verder uit te bouwen.”
Na de samensmelting van Corstjens Verzekeringen en het bestaand kantoor Callant Kempen wordt het belang en de impact van Callant in de Kempische regio nóg groter. “Deze overname betekent ook dat we vanaf 1 januari 2024 zullen verhuizen naar het kantoor van Corstjens Verzekeringen dat mee wordt overgenomen”, zegt Callant. “Een energieneutraal kantoor op 100 meter van de markt in Geel voorzien van zonnepanelen, ruime parking voor klanten en medewerkers én een mooie ontvangstruimte waar klanten van harte welkom zijn. We zullen er ook geregeld infoavonden organiseren, zoals onze inspirerende avonden exclusief voor CEO’s, CFO’s en/of HR-managers.”