Ass HLN: Peter Callant president of KV Oostende OOSTKAMP, BELGIUM - APRIL 23 : Peter Callant president of KV Oostende on April 23, 2018 in Oostkamp, Belgium, 23/04/18 ( Motordriver Kenny Verfaillie - Photo by Jan De Meuleneir / Photonews

Peter Callant neemt Aon Affinity over

BRUGGE – De hyper dynamische ondernemer Peter Callant tekent alweer -nummer twintig of daaromtrent- voor een nieuwe en strategisch belangrijke overname. Dit maal wordt Aon Affinity (tot voor kort gecontroleerd door Amerikaans kapitaal) toegevoegd aan de portfolio. Het maakt de West-Vlaamse groep Callant (120 medewerkers) nog meer incontournable in de wereld van grote Belgische verzekeringsmakelaars. Callant mikt met Aon (10 miljoen euro) erbij op een bedrag van 120 miljoen euro aan premie-inkomsten.

Volgens Peter Callant zorgt deze overname voor meer omzet maar voor zowel B2B als B2C-klanten vooral ook voor een stap naar de the day after tomorrow ofte de digitale wereld van morgen met allerlei nieuwe toepassingen inzake AI (artificiële intelligentie), IOT (internet of things) en bots. Aon Affinity is een grote naam en behoort tot de top drie in België. Het heeft klanten in allerlei sectoren en alle geledingen van de maatschappij (particulier zowel als zakelijk): grote auto- en motomerken met een dealer netwerk, grote werkgevers die hun medewerkers ontzorgen en faciliteren door op het bedrijf verzekeringen voor het gezin aan te bieden, communities zoals sportfederaties, eigenaars van elektrische auto’s, leraren korpsen of eigenaars die participeren in de deel economie, enzovoort.

Bewezen meerwaarde

Peter Callant heeft het naar aanleiding van de overname over een meer dan ooit complementair aanbod en dus over een meerwaarde door kruisbestuiving. “Callant heeft reeds een 400- tal garages in portfolio en met deze overname creëren we bijvoorbeeld nog meer toegang tot merken dealers”, aldus Peter Callant. “Zo kunnen we onze automotive afdeling verder uitbouwen. De toekomst van de particuliere klant is sowieso hybride: online & offline tegelijkertijd. Deze overname heeft ons de mogelijkheid om nog extra middelen te investeren in een professioneel digitaal marketing plan, online webservices en advertising op social media. We zien ook voordelen voor onze wel bekende fietsomnium. Zo kunnen we bijvoorbeeld ook grote auto- en leasevloten benaderen die een e-bike omnium en pechverhelping of wegenhulp oplossing zoeken.”