Nu de sportsector het meer dan ooit moeilijk heeft, toont Peter Callant opnieuw zijn hart voor sport. Een marketingstrategie die al jaren succesvol wordt toegepast door het bedrijf Callant dat intussen met 3 fysieke kantoren (Oostkamp, Antwerpen en Geel) uitgroeide tot één van de grootste verzekeringsmakelaars in België.
“Ondanks het feit dat onze sales- en marketingstrategie zwaar onder druk is komen te staan sinds we worden geconfronteerd met COVID-19, willen we absoluut blijven investeren in verbinding en zichtbaarheid door middel van sportsponsoring want sport en cultuur zorgen voor verbinding en brengen mensen samen”, laat Callant verstaan. “Iets wat sinds maart niet meer vanzelfsprekend blijkt te zijn.”
Als groot sportliefhebber moest ook Peter Callant op zoek naar een andere invulling in het weekend. “In normale omstandigheden vertoef ik vaak samen met klanten en collega’s op sportieve evenementen om er te netwerken en onze klanten te soigneren”, zegt hij. “In een normaal jaar zijn we met Callant aanwezig op meer dan 200 evenementen. Voor ons als verzekeringsmakelaar is contact met klanten erg belangrijk. Op deze manier willen we hen op een leuke manier en in een mooie omgeving bedanken voor het vertrouwen.”
Vertrouwen dat ook Callant duidelijk heeft in enkele bestaande en nieuwe partners. “De voorbije maanden hebben we met ambitieuze teams als Kangoeroes Basket Mechelen, Volley Menen en K.F.C. Mandel United enkele nieuwe sponsordeals afgesloten”, aldus Peter Callant. “Met deze nieuwe partnerships wil Callant Insurance & Financial Advice het imago van sportiefste makelaar nog meer kracht bijzetten. Met onze sponsordeals willen we ons netwerk verder uitbreiden in Vlaanderen en ook deze sportclubs gemoedsrust bezorgen door hen optimaal te verzekeren.”
Van alle sporten thuis
Naast het afsluiten van nieuwe sponsordeals heeft Callant ook enkele deals verlengd. De komende 2 seizoenen blijft Callant shirtsponsor van Sport Vlaanderen-Baloise. De wielerploeg van Christophe Sercu, intussen een vaste waarde in het professionele wielerpeloton, is een bijzonder project dat jonge renners kansen geeft. “Dat kan alleen met de steun vanuit de bedrijfswereld”, weet Peter Callant.
Ook het partnership met Basketbalclub Oostende werd verlengd. “Ik ga zelf heel graag naar het basketbal én naar Oostende”, zegt hij. “Basketbal aan zee is uniek en geeft een familiale sfeer. Een logische keuze dus om de landskampioen verder te verzekeren en te steunen. We zijn er al jaren naamsponsor van de Callant VIP Lounge. Een erg mooie zaal die we in het verleden al gebruikten voor personeelsfeesten en seminaries.”
Dit jaar zal het logo van Callant ook op het shirt van BC Oostende te zien zijn.