Dit project is een belangrijke nieuwe stap die Paulig zet om zijn impact op natuur en klimaat te verlagen. Het is een rechtstreekse uitloper van Paulig’s unieke klimaatfonds, waarmee het de uitstoot van broeikasgassen versneld wil verlagen.
De focus ligt daarbij op acties die de grootst mogelijke impact hebben binnen de waardeketen. Omdat tortilla’s de grootste productgroep zijn, heeft deze samenwerking een grote en duurzame impact. Met de bloem kunnen jaarlijks tot 500 miljoen tortilla’s geproduceerd worden in de Paulig-vestigingen.
Milieu uitdagingen
Paulig is vastbesloten om een voortrekker te zijn op het gebied van duurzaamheid in de voedings- en drankenindustrie. “We geloven rotsvast dat de voedingssector een fundamentele rol speelt om het hoofd te bieden aan de klimaatuitdagingen en we zijn er ook van overtuigd dat de transformatie van de landbouw essentieel is om duurzame voedingssystemen uit te bouwen”, zegt Rolf Ladau, CEO van Paulig. “Dankzij deze samenwerking met onze partners en leveranciers bieden wij de consument de mogelijkheid om duurzamere keuzes te maken. Het partnerschap met Paniflower en BAT Agrar is ook een belangrijke stap om de wetenschappelijk gefundeerde klimaatdoelstellingen van Paulig te bereiken. Daarbij streven we ernaar om tegen 2030 de broeikasgassen binnen onze waardeketen te verlagen met 50%.”