“We zetten al veel stappen in onze eigen bedrijfsvoering en zijn voortdurend bezig met het ontwikkelen en implementeren van nieuwe oplossingen voor een duurzamere toekomst van voedsel”, heet het bij Paulig. “De ‘net zero’-verplichting weerspiegelt ons geloof in de kracht van bedrijven om een positieve verandering teweeg te brengen. We hopen dat meer partners en bedrijven zich bij ons aansluiten op deze transformerende reis en prioriteit geven aan duurzaamheid. Door samen te werken kunnen we een betere toekomst creëren voor onze planeet en de komende generaties.”
Invloed op de toekomst
Paulig heeft wereldwijde toeleveringsketens en haar producten worden verkocht in meer dan 70 landen. In Roeselare (Poco Loco) bevindt zich één van de belangrijkste fabrieken van de groep. Als internationaal voedingsmiddelen- en drankenbedrijf staat Paulig midden in de voedselwaardeketen en heeft het de mogelijkheid om beide uiteinden te beïnvloeden: aan de basis waar de grondstoffen vandaan komen en richting de consument.
Het bedrijf boekte gestaag vooruitgang in de richting van zijn doelen en in 2023 verminderde Paulig de uitstoot van broeikasgassen van de eigen activiteiten met 22 procent ten opzichte van de basislijn van 2018.