Deze overname combineert de sterke expertise van Paulig op het gebied van tex-mex en kruiden met de eersteklas productie- en innovatiecapaciteiten van Liven op het gebied van snacks. Door complementaire productportfolio’s kunnen beide bedrijven hun leidende positie in de groeiende categorieën van tex-mex en snacking in West-Europa versterken.
De brede productportefeuille van Liven omvat innovatieve snacks op basis van maïs, groenten, granen en peulvruchten, maar ook glutenvrije en biologische producten.
Ambitie te koop
“Naast de recente investering in een derde productiefaciliteit voor tortilla’s in Roeselare, is de overname van Liven een belangrijke stap in de uitvoering van onze groeistrategie”, aldus Rolf Ladau, CEO van Paulig (zie foto onder). “Het is onze ambitie om een van de snelst groeiende en winstgevende voedings- en drankenbedrijven in Europa te worden en een duurzame koploper in de sector te zijn. De slagvaardige innovatie- en productiemogelijkheden van Liven versterken de positie van Paulig als het leidende Europese tex-mexbedrijf. Dankzij de overname kunnen we ons aanbod aanvullen met nieuwe soorten snacks.”
Paulig is de Europese leider op het gebied van tex-mex, met producten die in 70 landen wereldwijd worden verkocht. Het bedrijf heeft naast een uitgebreid aanbod klantenmerken een sterke expertise als merkbedrijf en op het gebied van conceptcreatie. Zowel Paulig als Liven zijn familiebedrijven – ze worden verenigd door hun sterke waarden, een cultuur waarin mensen centraal staan en een bedrijfsstrategie op de lange termijn. Beide bedrijven leggen sterk de nadruk op duurzame groei.
foto: Poco Loco/Paulig