Renson event Team Sunweb

Paul Renson ziet de fiets en sport als bronnen van inspiratie

WAREGEM – Bij Renson vond het eerste ‘Ride The Future’-event plaats, een initiatief van het West-Vlaamse bedrijf in samenwerking met de professionele worldtour wielerploeg Team Sunweb (waarvan Renson partner is). Bedoeling was een familiehappening te organiseren voor medewerkers en hun gezin, één van de vele initiatieven ook die aansluiten bij het 110-jarig bestaan van Renson. De fiets staat daarbij heel centraal. Als metafoor, als inspiratiebron voor de jeugd en als HR-tool.   

Er stonden diverse fietstochten op het programma, van recreatief tot intensief, die de deelnemers langs de verschillende Renson-vestigingen in de streek leidden. Aanwezigen konden ook  een bezoekje brengen aan de teambus van Team Sunweb en kregen de kans om met de profrenners aan de praat te gaan of workshops te volgen rond jeugd en fiets. “Met ‘Ride The Future’  hopen we niet alleen een steentje bij te dragen aan een gezonde en sportieve jeugd, maar zijn we er ook van overtuigd dat we jongeren zo ook kunnen steunen in hun ontwikkeling, zowel educatief als professioneel”, klinkt het bij Paul Renson. “Liever dan hen suf op de zetel te zien zitten, willen we jongeren net motiveren om te bewegen en te sporten.”

De zoektocht naar het juiste talent

Renson wil met dit project dan ook zijn geloof in de toekomst benadrukken, jongeren inspireren en aanzetten om gezond te leven. Maar tegelijk ook: het ondernemerschap in hen aanwakkeren en hen bewust maken van hun eigen kunnen. “Renson is een internationale firma, maar is tegelijk heel lokaal verankerd en wil met dit initiatief dus tegelijk iets terugdoen voor de jeugd in Vlaanderen”, verduidelijkt CEO Paul Renson nog. “Bedoeling is om dat op een leuke en toegankelijke manier te kunnen doen. We hopen zo niet alleen een steentje bij te dragen aan een gezonde en sportieve jeugd, maar zijn er meer nog van overtuigd dat we diezelfde jeugd ook kunnen steunen in hun ontwikkeling, zowel educatief als professioneel. Want net als veel bedrijven uit de streek wordt het – in een regio met amper werkloosheid – een steeds grotere uitdaging voor ons om de juiste talenten te vinden, de juiste personen op de juiste plaats om onze groei te kunnen waarmaken.”