Een succesvolle Tour de France? Evenveel zegebloemen als in 2023? Een nieuwe triomf in een monument, grote ronde of op het WK?
“We zijn de afgelopen jaren al flink verwend geweest,” klinkt het bij CEO Paul Renson. “Maar uiteraard hopen we dat de ploeg die lijn ook in 2024 verder kan doortrekken, dankzij ons duwtje in de rug. Waarom niet met een mooie Tour de France als orgelpunt, want dat is toch het meest mondiale wielerevent van het jaar. Die internationale uitstraling speelt nu eenmaal in onze kaart om ons merk wereldwijd verder op de kaart te kunnen zetten. We zijn intussen actief in 83 landen, en onder onze 1.300 medewerkers tellen we 24 nationaliteiten. Niets fijner ook dan architecten of installateurs wereldwijd te kunnen uitnodigen bij wielerwedstrijden om hen een onvergetelijke ervaring te bezorgen.”
Champions League
In 2024 is Renson al aan z’n 11de jaar als partner in het profpeloton toe. Wat begon met 3 jaar Quick-Step leidde het Belgische familiebedrijf, na 5 jaar team Sunweb, in 2022 opnieuw naar de ploeg van Patrick Lefevere. Daarmee heeft het nog een overeenkomst tot eind 2025, met optie op een extra jaar.
Nu het team zich met enkele jonge nieuwe talenten voor zowel het klassieke als het rondewerk versterkt heeft, zijn de ambities voor komend seizoen dan ook navenant. “Met Soudal Quick-Step spelen we in de Champions League van het wielrennen”, dixit Paul Renson. “We leggen de lat hoog, ook voor onszelf, en zijn niet vies van een uitdaging. Ook in die zin klopt het plaatje nog steeds.”
Paul Renson leidt één van de snelst groeiende ondernemingen in Europa. Maar ook daarbuiten krijgt Renson met z’n totaaloplossingen voor gezond en comfortabel wonen stilaan voet aan de grond. Met belangrijke afzetmarkten in het VK, de VS, Australië, China, India en het Midden-Oosten covert het West-Vlaamse bedrijf nu zelfs elk van de 7 continenten wereldwijd.