KORTRIJK – Een zakenman begeeft zich op een zelf-reflectieve reis die hem ertoe brengt om meer te bereiken dan hij ooit had gedacht. Dat is in het kort het verhaal in de nieuwe roman “Second Life: Entrepreneurship beyond management and leadership“, geschreven door business consultant Patrick Verschelde (Oranjo). Het boek is naar het zeggen van de auteur geïnspireerd op ware gebeurtenissen.
In de roman begint het hoofdpersonage Jack Grayson aan een introspectieve reis die hem ertoe brengt meer te bereiken dan hij ooit had gedacht. Terwijl Jack worstelt tussen doen wat hij gelooft dat ethisch en correct is of loyaal zijn tegenover zijn baas, begint hij intrigerende e-mails te ontvangen van een mentor genaamd Albert, die hem introduceert in de essentie van egoïsme en co-existentie. Tijdens een ambitieus ondernemingsavontuur leert hij daarna te ontdekken waar zijn ziel écht naar smacht en Jack ontdekt de vier sleutels die ondernemers helpen een geweldig leven te leiden. “Het is een verhaal dat laat zien hoe onze zakelijke en persoonlijke levens met elkaar verweven zijn”, zegt Verschelde. “Het boek kijkt naar ondernemerschap vanuit een persoonsgericht, zachtaardig en spiritueel perspectief, en moedigt de lezer aan eerder naar hun ziel te luisteren, dan naar hun ego.”
Het boek is in het Engels geschreven en uitgegeven bij een Amerikaanse uitgeverij (Balbao Press). “Als Vlaming zijn wij veel te bescheiden en is het afzetgebied heel beperkt”, aldus nog Patrick Verschelde. “Daarom opteerde ik ervoor om mijn boodschap direct uit te brengen in de meest invloedrijke taal, hopende dat mijn boodschap zo breed mogelijk verspreid wordt”, zegt Verschelde die zo ook bij het publiceren van zijn boek zijn markant ondernemerschap vorm geeft.