Ranking Management Solution: het klinkt ingewikkeld maar het is in wezen vrij eenvoudig. “Wat we in essentie doen is de positie die hotels hebben op websites zoals booking.com, Airbnb en Expedia gaan beïnvloeden in het voordeel van het hotel”, zegt oprichter Bart-jan Leyts. “Zo zorgen we dat onze klanten hoger staan, en daardoor meer geboekt worden. Dat koppelen we aan dynamische prijzen. Dynamische prijzen kennen de meeste mensen uit als ze een reis boeken, de prijs van een vlucht varieert continu. Dankzij onze oplossing stijgt de omzet gemiddeld met 24 procent.”
Nu kiest Otamiser voor een groeispurt, en doet dat via een WinWinner campagne. Recent bouwde het West-Vlaamse internetbedrijf aan de financieringsmix. De crowdlening vormt daar een onderdeel van. Leyts verklaart: “Met deze campagne willen we ons kenbaar maken aan de markt en willen we laten weten dat we op tijd zijn om onze ambities kracht bij te zetten. Zo hopen we verder nog via PMV, Business Angels en leningen onze mix samen te stellen.”
Hyper groei
Otamiser beleefde de laatste 6 maanden een hyper groei. Zo is de oplossing van het bedrijf al actief binnen 2.500 units en heeft het na enkele jaren al klanten in 6 landen én een team van 14 medewerkers. De jonge oprichter Jan-Bart Leyts en zijn co-vennoot Korneel Defauw verbergen het niet: ze hebben ambitie te koop.
Met het opgehaalde geld willen ze nu prioritair investeren in een opschaling van de R&D en in uitbreiding van de sales kanalen. “De investering in R&D is logisch, aangezien we nog steeds uniek zijn binnen onze niche, het is nu een kwestie van snel schakelen om mogelijke gegadigden ver achter ons te kunnen laten”, aldus nog Leyts.