Coldplay

Oostendse PRG Projects geeft aan de Coldplay-optredens de nodige vibes

OOSTENDE - De gigantische LED-walls die de optredens van Coldplay een superieure dimensie bezorgen, zijn van West-Vlaamse bodem. Getekend: het Oostendse PRG Projects van managing director Frederic Opsomer en techneut Marc Fichefet. PRG Projects maakt deel uit van een Amerikaanse multi en geeft in Oostende werk aan 18 mensen.   

Het Oostendse bedrijf is met zijn blitse walls niet aan zijn proefstuk toe. Eerder al werkte Frederic Opsomer en zijn team voor de Rolling Stones, U2, Beyoncé, David Bowie en Stromae. Nu volgde dus Coldplay. De (4) video installaties zouden het voordeel hebben dat ze in een minimum van tijd kunnen opgesteld worden om in airplay te gaan. Ze hebben ook nog andere troeven. In de Krant van West-Vlaanderen zegt Frederic Opsomer dat de installaties gebruikt worden volgens het RGB-principe (red, green, blue). Rood staat voor passie, groen voor ecologie en blauw voor kostenefficiënt.

Het Oostendse PRG heeft zich niet toevallig een hele reputatie opgebouwd. Het ‘ondernemerscharter’ van het bedrijf staat bol van de goodwill. De principes luiden: passie voor resultaat, commitment, integriteit en betrouwbaarheid, teamwork en ‘getting things done’. Het bedrijf laat nog weten dat het nog steeds op zoek is naar bijkomend talent.

foto: Het Nieuwsblad/Mediahuis