“Met deze campagne willen vanuit het Economisch Huis onze dank betuigen”, aldus schepen voor Ondernemen Charlotte Verkeyn. “Veel ondernemers hebben ondanks de crisis het hoofd niet laten hangen. Integendeel: ze hebben verschillende creatieve initiatieven genomen zodat de lokale economie toch kon blijven draaien. Wij willen nu dat positief ondernemersklimaat in Oostende extra in de verf zetten.”
Daarom wil het Economisch Huis zoveel mogelijk Oostendenaars overtuigen om ofwel lokaal te kopen ofwel een persoonlijk bedankje te sturen aan bedrijven die ze waarderen. Het kan ook nog origineler. Bijvoorbeeld door een foto of een filmpje te posten via Instagram. Dit kan ook via twee walls, die in het stadscentrum worden opgesteld (Ensorgalerij, en Feest- en Cultuurpaleis). Deelnemers maken kans op een geschenkencheque. De ‘Week van Ondernemend Oostende’ staat op de agenda van 22 tot 28 maart, maar de boodschappen kunnen vanaf nu al gepost worden.
Finaal kondigt het Economisch Huis aan dat ze op haar sociale mediakanalen een nieuwe rubriek start onder de noemer ‘Ontdek Ondernemend Oostende’. Daar zullen starters en bedrijven in de kijker worden geplaatst.