Sinds de ingebruikname van de Ghelamco Arena (2013) mocht Michiel Vanderheyden al de ruimte die de sportieve tempel bood, commercieel helpen invullen. Drie andere clubs hebben sindsdien ook hun vertrouwen gegeven aan Vanderheyden. Het gaat om Sporting Anderlecht, Racing Genk en Sporting Charleroi. Vanderheyden hoopt om ook in andere provincies – hij mikt vooral ook op de West-Vlaamse stadions – eenzelfde package aan de man te kunnen brengen. Om het potentieel nog meer te benutten werd The Arena Group onlangs versterkt door de West-Vlaamse Ann Vantomme, die zich zal toeleggen op business development.
“Voetbalclubs kijken meer en meer naar andere en nieuwe verdienmodellen”, zegt Michiel Vanderheyden. “Denk maar aan merchandising van textiel. Ook de infrastructuur ter beschikking stellen van derden, kan voor bijkomende inkomsten zorgen en een betere rendabiliteit. Wij bieden een formule à la carte aan. Om een concreet voorbeeld te nemen. Bij Sporting Anderlecht zullen we meer mikken op grote bedrijven of zelfs multinationals om iets te organiseren in het stadion. Bij Sporting Charleroi ligt dat dan weer anders. Daar zullen eerder kmo’s uit de regio afkomen op de aanbieding.”
Michiel Vanderheyden ziet zowel in het binnen- als in het buitenland opportuniteiten liggen. “Omdat we de ervaring van jaren hebben en omdat we een unique selling proposition aanbieden”, aldus Vanderheyden. “In coronatijden hebben we bijvoorbeeld open lucht muziekconcerten georganiseerd in de Ghelamco Arena en dat bleek al een schot in de roos.”
Met vriendelijke groeten,