C-Design Graphics werd in 1991 opgericht door Claudine Coussens, echtgenote van Dirk Pauwels die vandaag medevennoot is in de zaak samen met zijn broer Jan Pauwels en Tom Lesaffer. In wat toen nog het pre-internet tijdperk was, stond ze in voor het ontwerpen van logo’s en huisstijlen. In het digitale tijdperk van vandaag verzorgt C-Design het volledige offline en online aanbod van grafische bedrijfscommunicatie. Zowel marketing, huisstijl en websites voor de kmo-markt.
Toetje op de taart
De bannercampagne van de Harelbeekse koers kwamen daar elf jaar terug als een welkom ’toetje’ bovenop. “In wezen gaat het altijd om een coproductie tussen ons creatief team en de persverantwoordelijke en de oorspronkelijke bedenker van het ‘banner-idee’ Jacques Coussens, die meestal met een al dan niet gek idee komt aandraven”, vertelt Jan Pauwels. “Wij zorgen dan, na een grondige brainstorming, voor de realisatie van het idee. Maar we hebben ook al zelf ideeën aangebracht. Voor de koers van vrijdag, met wielercommentator Michel Wuyts in beeld, hebben we ook de 150 banners kant-en-klaar opgemaakt. Wuyts is naar onze studio, in de omgebouwde vlasschuur van mijn ouders, gekomen voor de uitwerking. Enkele jaren terug was dat bijvoorbeeld ook het geval met de kikkermeisjes, maar die creatieve affiche werd toen helaas verbannen. Tot wanhoop van de gebodypainte meisjes zelf.”
De beste affiche
Bij C-Design is een viertal aan de slag. Op de vraag wat ze zelf de beste affiches vinden, krijgen we bijna elke keer en ander antwoord. Jan Pauwels en zijn schoonzus Claudine zweren bij de Sagan-affiche die een bloemenmeisje in de billen kneep. Tom heeft het nog altijd voor het beeld met Germaine. Dirk Pauwels van zijn kant heeft een zwak voor de affiche van FC De Kampioenen.