Nieuw Knoks modehuis strikt spelers van Club Brugge

FCBStreetwear, pop cultuur kleding of high fashion. Voor mannen of voor vrouwen. Knokkenaars Thymen François en Jietse Strubbe van de start-up Two Young Clothing (2015) hebben het allemaal in huis. In 2015 begonnen ze, amper 19 jaar oud, met hun eigen modelabel en bieden exclusieve textielproducten aan tegen een betaalbare prijs. “We vinden het belangrijk dat ons aanbod gedragen wordt met plezier en met liefde,” aldus de jonge ondernemers. Wat eerst nog begon als een hobby, is inmiddels doorgegroeid naar een heus bedrijf. Alle textielitems worden aangeboden in beperkte reeksen (in principe 150 exemplaren) en in een voorlopig nog bepekt circuit van exclusieve modewinkels (Knokke, Brugge, Sint-Truiden). In de komende weken wordt het distributienet echter grondig uitgebreid. Het aanbod is “Made in West-Vlaanderen”, want alles wordt in een niet nader genoemd confectie atelier in Roeselare aangemaakt.

De Knokse jongeren zijn er in geslaagd om een aantal voetballers voor hun kar te spannen om promotie te voeren. Onder meer Thomas Foket en Renato Neto van AA Gent gingen graag op het bod in. Ook Felipe Gedoz, Stefano Denswil, Boli Bolingoli en José Izquierdo van Club Brugge verklaarden zich al bereid. Ook bij PSV Eindhoven vonden ze “uithangborden” bij de spelerskern. Het opzet moge duidelijk zijn. De wetenschap dat voetbal enorm populair blijft en het feit dat voetballers zich met hun kapsels, tatoo’s en auto’s steeds meer opwerpen als iconen van de popcultuur, heeft ons ertoe aangezet om onze marketinginspanningen te focussen op voetballers,” aldus het Knokse ondernemersduo. (KC)