De toekomst is hybride: fysiek én virtueel. Die overtuiging leeft meer dan ooit bij Ocular en zijn CEO Nicolas Vanden Avenne. Door COVID-19 schakelden veel bedrijven alvast een versnelling hoger op vlak van digitale transformatie. Ze gingen massaal over tot hybrid selling: ze verkopen remote (vanop afstand) en combineren dat met fysieke verkoopmomenten.
Uit onderzoek van het bekende bureau McKinsey blijkt dat er bij B2B-kopers een enorme shift plaatsvond naar omnichannel. De toekomst is dus duidelijk hybride en dat beseffen is ook gegroeid bij retailer Aktual, dat kwam aankloppen bij Ocular. “Het concept Xperify combineert twee belangrijke aspecten: je hebt persoonlijk contact met de klant in een levensgetrouwe omgeving én je hoeft je niet per se te verplaatsen”, zo licht Kristof De Baerdemaeker, CEO van Aktual, toe. “Met behulp van deze online tool kunnen verkopers bovendien al vroeg in het salestraject hun meerwaarde bewijzen, soms zelfs onmiddellijk van bij het eerste online contact.”
Zoektocht naar meerdere partners
Bij Ocular gelooft men sterk in de combinatie van fysieke en digitale verkoopmomenten. “Klanten hebben geproefd van die hybride manier van verkopen en willen niet meer terug naar uitsluitend fysieke contacten”, verduidelijkt Nicolas Vanden Avenne. “Aktual deelt deze visie en wijst zijn klanten op de nieuwe kansen dat dit met zich meebrengt.”
In de nabije toekomst wil Ocular met Xperify nog partnerships aangaan om bedrijven te ondersteunen in die digitale transformatie. “Met onze virtual selling tool combineren we het beste uit de fysieke en de digitale wereld met één doel: de verkoper kracht geven in een hybride wereld”, besluit Vanden Avenne.