Promojagers

Nichebedrijf Promojagers profileert zich nu ook als de ‘Google van de promoties’

OEDELEM - Met meer dan 278.000 leden zijn ze al in de Facebook groep 'Promojagers België', waar elke dag honderden promoties worden gedeeld en besproken. Met een team van 5 moderatoren weten oprichters Gunther Devisch en Pieter-Jan Vanneste al 3 jaar lang alles in goede banen te leiden. Vandaag gaat Gunther nog een stap verder, met de lancering van zijn eigen ‘Google van de Promoties’, een digitaal platform dat gratis toegankelijk is via www.promojagers.be. Retailgroep Lidl springt mee op de digitale trein met allerlei promoties. 

Promojagers staat bekend als Facebook groep waar de grootste kortingen en laagste kastickets continu de revue passeren. Het concept is populair omwille van de koopjes en de promoties, die voor veel consumenten een vorm van besparing betekenen. De groep telt inmiddels al liefst 277.000 leden.

Nu wil Promojagers een stap verder gaan in zijn ontwikkeling. Het voorbije jaar werden een aantal eigen tools toegevoegd om nog meer te besparen, en dat via een browserextensie die alle kortingscodes verzamelt, een nieuwsbrief en sinds juli vorig jaar ook een eigen site/app. Het doel: de beste promoties van het moment verzamelen en net zoals op Facebook eigen besparingen delen. Met de toevoeging van dagdeals, online promo’s en interactieve reclamefolders in één platform oogt het plaatje meer en meer compleet.

Lidl als believer

Promojagers ging de voorbije maanden op zoek naar partners die in het concept geloofden. “Want het gaat om meer dan énkel koopjes alleen”n aldus Gunther Devis. “Binnen de grote community is er heel wat interactie op merken en producten. Leden kunnen ook interageren op elk koopje, op elke promotie of op elke folderactie en kunnen deze tevens aan hun favorieten (lees: boodschappenlijstje) toevoegen. Lidl is nu de eerste  supermarktketen die zijn actiefolders bij Promojagers laat digitaliseren.”