Jules Destrooper is een naam als een klok in het ondernemerslandschap. Een traditie ook om u tegen te zeggen, want teruggaand tot eind 19e eeuw. Het aanbod is bijzonder breed, maar het bedrijf besloot finaal om zijn nieuwste natuurboterwafels in de weegschaal te gooien voor het concours ‘Het Beste Product‘.
Het product in kwestie is nieuw op de markt en is het resultaat van 2 jaar voorbereiding. Vandaag zijn de West-Vlaamse natuurboterwafels met het logo JD al binnen bij de grote retailers, zoals Delhaize, Carrefour en Colruyt. Dat zegt veel, want de lat ligt bij deze distributiebedrijven erg hoog als het over innovatie gaat.
Alles begint bij een idee
Volgens CEO Ives Depoortere begon alles bij een idee. “Het was de marketingafdeling die er in eerste instantie mee op de proppen kwam”, aldus de CEO. “Innovatief was het in elk geval. Maar toch vergt dat een diepgaand marktonderzoek bij consumenten. Dat hebben we ook gedaan en met succes. Alles bijeen mag je twee jaar rekenen tussen het idee en de lancering van het product.”
De bekroonde natuurboterwafels worden klaargestoomd in Oostkamp waar Jules Destrooper investeerde in een nieuwe productielijn. In eerste instantie gaat Jules Destrooper met dit product eerst de Belgische markt op. Volgend jaar wordt het dan meegenomen in de exportportefeuille. Het lekkers van Jules Destrooper is sowieso al terug te vinden over de hele wereld.